חברת תנובה העמידה קרן בסך 15 מיליון שקל לטובת שיקום רפתות בעוטף עזה ובהן ניר עוז, ניר עם, סופה, ניר יצחק, נחל עוז, כיסופים, עין השלושה, עלומים, יד מרדכי, ברור חיל, סעד, גבים ויכיני. חיים גבריאלי, יו"ר תנובה אמר אתמול: "יש למדינה חובה לתמוך בחקלאות, אבל האחריות שלנו היא לא לחכות למדינה. תנובה התרכזה בשבועיים האחרונים בהמשכיות התפעול כדי שבכל סופר ומכולת יימצאו המוצרים המפוקחים שלנו, על חשבון מוצרים אחרים. עכשיו נסייע לשיקום הרפתות, מפרות במקום אלו שנהרגו ועד ציוד חליבה שנהרס או כל ציוד אחר". גדי קוניא מנכ"ל תנובה: "אנו מקווים לראות גורמים נוספים מצטרפים ליוזמה ולתמיכה בחקלאים הישראלים".

ביג תסייע לחנויות בהפחתת שכ"ד

הנהלת ביג מרכזי קניות הודיעה אתמול כי תסייע לבעלי החנויות עם בעיה תזרימית בשל הירידה במכירות. שכר הדירה הבסיסי בחודשים אוקטובר ונובמבר יבוטל והשוכרים ישלמו שכ"ד על פי האחוז מהפדיון החוזי של החנות. בנוסף, בתחילת חודש נובמבר ישולמו רק דמי ניהול ולא ישולם שכ"ד מראש. ההנהלה קראה לשוכרים לפתוח את החנויות.

מענק עד 6,000 שקל לעובדי ניקיון ואבטחה במשרדי ממשלה

משרד האוצר הודיע אתמול כי החשב הכללי רו"ח יהלי רוטנברג הנחה את לשלם מענק "יוקר מחיה" בסך של עד 6,000 שקל לעובדי קבלני השירותים בתחומי הניקיון, השמירה והאבטחה שנמצאים בהתקשרויות עם משרדי הממשלה. זאת, בהתאם להנחיית שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. עובדי הקבלן יקבלו את המענק כחצי שנה לאחר העובדים השכירים במשרדי הממשלה, שזכו לו בעקבות הסכם המסגרת במגזר הציבורי שנחתם השנה.