החברה הקבלנית מעוז דניאל פנתה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל־אביב בבקשה להורות על ביטול החלטתה של עיריית בת־ים בדבר איסור על פעילות באתר הבנייה המנוהל על ידי החברה ברחוב כצנלסון בעיר.
במסגרת העתירה נטען כי העירייה הורתה על סגירת כל אתרי הבנייה בתחום בת־ים בשלב זה, עקב המצב המלחמתי שהוכרז. לטענת העותרת, הוראת העירייה על סגירת כלל אתרי הבנייה בתחומה ניתנה בחוסר סמכות. עוד נטען כי ביצוע הפרויקט נעשה על ידי חברת BCEG מסין, "כאשר כל הפועלים המועסקים באתר הינם תושבים סינים עובדי החברה, ונוסף עליהם מנהלי עבודה אזרחי ישראל".
השופט קובי ורדי קבע דיון בעתירה הנוכחית ל־31 באוקטובר. השבוע הגישה התאחדות הקבלנים עתירה לבית המשפט נגד מספר עיריות לפתוח את אתרי הבנייה, שגם תידון ב־31 באוקטובר.
ממעוז דניאל נמסר: "החברה מורכבת מאזרחים שמגויסים לטובת הלחימה ולטובת העורף במגוון תחומים. מדובר בפרויקט אשר מבוצע באמצעות עובדים סינים בלבד".
מעיריית בת־ים נמסר בתגובה: "ההחלטה על סגירת אתרי הבנייה באה לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון, לרבות המשטרה, השב״כ וגורמים נוספים. החומרים הרלוונטיים, הגלויים והחסויים, יוצגו גם בפני בית המשפט. אנו רואים חשיבות גדולה לאזן בין הצורך לשמור על שלום הציבור מחד, ולאפשר שגרת עבודה גם בזמן מלחמה מאידך. בהתאם לכך אנו בשיח מתמיד עם נציגי הקבלנים, אך לא נסכים להתפשר בשום אופן על ביטחון התושבים".