חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה בלילה שבין שלישי לרביעי על אופק שלילי לדירוג האשראי של ישראל. החברה העניקה אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל על רמה של AA- לצד שינוי תחזית הדירוג מ"יציבה" ל"שלילית". יחד עם זאת, הזהירה החברה, כי החמרה במצב הביטחוני והתרחבות המלחמה במזרח התיכון תביא להורדת דירוג האשראי של ישראל.
זאת החברה השלישית, אחרי פיץ' ומודי'ס, שמדרגת החודש, לאחר פרוץ המלחמה, את האשראי של ישראל ברמת אופק שלילית. לדברי החברה, השינוי בתחזית דירוג האשראי משקף בעיקרו את ההרעה המשמעותית בסיכונים הגיאופוליטיים והביטחוניים שאיתם מתמודדת ישראל בעקבות התקפת חמאס ב־7 באוקטובר.
בהודעתה, החברה מציינת כי במהלך העשורים האחרונים חוותה ישראל מספר סבבי הסלמה עם רצועת עזה, אך העימות הנוכחי נתפס בעיני החברה כמשמעותי יותר, והסיכון להתרחבות אזורית של העימות הצבאי נותר בעינו.
למרות הערכת החברה שהעימות הצבאי לא יתרחב מעבר לעזה, היא צופה פגיעה בביצועיה הכלכליים של ישראל באופן הבא: השפעה כלכלית שלילית ישירה מהמשך ירי הרקטות, צמצום כוח העבודה ועלויות נוספות לממשלה לאחר שגויסו למעלה מ־300 אלף אנשי מילואים (המייצגים 3% מאוכלוסיית ישראל), השפעה שלילית על ענף התיירות הישראלי בעקבות המצב הביטחוני ועוד.