מיכאל לובושיץ, המנכ"ל היוצא של רשת יינות ביתן, יחזור לרשת בעקבות התפטרותו של מנכ"ל קרפור אורי קילשטיין. לובושיץ חוזר לתפקיד המשנה למנכ"ל קרפור. ל"ממון" נודע כי חזרתו נעשתה בהמלצת נחום ביתן, השותף ביינות ביתן שהוסבה לקרפור.
1 צפייה בגלריה
yk13648426
yk13648426
(מיכאל לובושיץ | צילום: דנה קופל)
קילשטיין פרש מתפקידו על רקע חילוקי דעות והפסדי הרשת. במקביל הודיע צביקה שווימר, מנכ"ל חברת האם אלקטרה מוצרי צריכה ויו"ר קרפור־יינות ביתן, כי הוא ישמש כמנכ"ל זמני של הרשת. לובושיץ, ששימש כמנכ"ל הרשת עד שנת 2021, אמור לסייע לידו.
לובושיץ, לשעבר מנכ"ל יבואנית המזון ויליפוד, מונה בשנת 2020 לתפקיד מנכ"ל קבוצת יינות ביתן ומגה תחת הבעלות של נחום ביתן, טרם המכירה לאלקטרה מוצרי צריכה והפניקס. הוא הגיע בעיצומו של משבר פיננסי ברשת ומשבר אמון מול הבנקים, חברות ביטוחי אשראי וספקים – והצליח לייצב את החברה, לזכות באמון העובדים ולבצע התייעלות, שכללה מכירת חנויות מפסידות, סגירת המרלו"ג וצמצום רמת ההוצאות והיקף כוח אדם.
שווימר יצטרך סיוע לידו בניהול הרשת במיוחד בתחום התפעולי. אלקטרה הייתה אמורה החודש לרכוש את יתרת מניותיו של ביתן ברשת, למעלה מ־40%, והחליטה לא לנצל את האופציה. משכך היא מחויבת על פי הסכם הרכישה המקורי, להנפיק את המניות בבורסה. לאור המלחמה קשה לדעת מתי ואם בכלל תוכל לבצע זאת בשווי שקבעה לרשת, כ־600 מיליון שקל.