משרד הרווחה גיבש חבילת סיוע ראשונית של 60 מיליון שקל לחיזוק השירותים החברתיים בזמן המלחמה. התוכנית כוללת הקצאת 80 תקנים של עובדים סוציאליים חדשים ליישובי העוטף, והעברה של תוספת 76 אלף שעות לרשויות המקומיות לטובת העובדים הסוציאליים.
1 צפייה בגלריה
yk13648517
yk13648517
(יעקב מרגי | צילום: אלכס קולומויסקי)
שר הרווחה, יעקב מרגי: "אנחנו לא חוסכים באמצעים ובמשאבים לסיוע לאזרחים שנפגעו מהמלחמה ועובדים בשיתוף פעולה מלא עם משרד האוצר והרשויות המקומיות".
תושבי אופקים יקבלו פיצוי מלא על נזק ישיר ועקיף. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שסייר אתמול באופקים הודיע לראש העיר איציק דנינו כי החליט להכליל את העיר ברשימת הערים הזכאיות לפיצוי של 100% בגין נזק עקיף והמהלך נמצא בניסוחים משפטיים המגדירים את הקריטריונים. בנוסף, קבע השר פגישת המשך משותפת עם ראשי הערים אופקים ונתיבות והמועצה האזורית מרחבים לדיון בצעדים לפיתוח האיזור.

מתווה חדש

בתוך כך, מתווה הסיוע והפיצוי למשק בתקופת המלחמה עדיין לא אושר בוועדת הכספים של הכנסת, כאשר בוועדה מחכים לשיפור המתווה. יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, אמר אתמול בפתח הדיון: "קיימנו דיון קשה על מתווה הסיוע והפיצויים, לא הסכמנו פה על הנושא של 7 קילומטר, דרשנו 20 קילומטר לפחות. אני חושב שאנחנו מתקדמים עם העניין. חלק גדול מהדברים שעלו כאן יהיו בפנים, כנראה. משרד האוצר צריך להכין את זה ולהביא את זה לוועדת הכספים. אני מקווה שזה יהיה כמה שיותר מהר".
גם בוועדת הכלכלה שהתכנסה אתמול מתחו ביקורת על התוכנית. ח"כ שלום דנינו (הליכוד) אמר, כי "המתווה של האוצר לא מקובל עלינו. לא נאשר אותו. זה לא עניין של קואליציה ואופוזיציה. אין פה מענה לעסקים ולעצמאים". יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן הוסיף: "סמוטריץ' לא שולט בפקידי האוצר. הם לא מחוברים לאירוע".
השרה יפעת שאשא ביטון פנתה לשר האוצר וקראה לו לכנס בדחיפות את הקבינט החברתי־כלכלי לדיון על הסיוע והפיצוי לבעלי העסקים שנפגעו מהמלחמה.
הכנסת אישרה אתמול בקריאה ראשונה הצעת חוק בנושא הגנה מפני עיקול על מענקים מיוחדים שניתנו בעקבות הלחימה.