בתקופה הנוכחית, עם הפציעות של רוברט לבנדובסקי, פרנקי דה יונג, ז'ול קונדה, ראפיניה וסרג'י רוברטו, למאמן ברצלונה צ'אבי אין יותר מדי מרחב תמרון. נכון, בארסה הצליחה להביא שחקנים יקרים באופן חשוד על אף המגבלות הכלכליות, אבל הרף שהוצב לה בכל זאת מגביל אותה עם סגל לא עמוק במיוחד. רק מה? יכול להיות שיום אחד בבארסה יברכו על כך שזה קרה להם.
1 צפייה בגלריה
yk13651175
yk13651175
(צילומים: Joan Monfort/AP, Alex Caparros/Getty Images, JOSEP LAGO/AFP, Eric Alonso/Getty Images, Enric Fontcuberta/EPA)
הסגל הרעוע של השנתיים האחרונות חייב את צ'אבי לגשת שוב ושוב לאקדמיה של בארסה, לה מאסיה, לקטוף מוקדם מהצפוי את הפירות שגדלים שם ולקוות שהם בשלים. לא רק שזה פעל לטובתו, אלא שמדהים לראות את הדיוק: כמעט כל ילד – והם באמת ילדים – שנשלף ונזרק למים העמוקים מספק את הסחורה ביכולת מדהימה. יש שם שילוב בין הכישרון הייחודי שמפתחים באקדמיה הזו, לבין העובדה שהצעירים מתאמנים ברוח הטיקי־טקה מהרגע הראשון ומשתלבים בטבעיות בשיטה. מחר (17.15) בבית הזמני באצטדיון מונז'ואיק, כשריאל מדריד תבקר בקלאסיקו, הם יוכלו להפוך את עצמם לאלילים.
גאבי ופדרי זה כבר פאסה. ממילא שניהם אינם כשירים כרגע, וכל העולם מכיר את הגאונות שלהם. העניין זה הזרם החדש: אף אחד כבר לא מתרגש מכך שלאמין ימאל הוא שחקן הרכב בברצלונה בגיל 16, ואיש לא עוצר לחשוב עד כמה זה מטורף; אלחנדרו באלדה (20) הוא ההווה והעתיד של המועדון בעמדת המגן השמאלי; והשבוע החולף היה הזמן של שניים מחבריהם.
שלשום זה היה הקשר פרמין לופס (20), בחור שבשנה שעברה הופיע במדי הקבוצה רק שלוש פעמים בגביע. הוא הדהים בתקופת ההכנה והרוויח את המקום שלו בסגל, והשיא המדאיג מבחינת ריאל היה במשחק האדיר שסיפק בקלאסיקו הידידות שהסתיים ב־0:3. ביום רביעי הוא כבש ובישל לפראן טורס בניצחון על שחטאר דונייצק בליגת האלופות. פרמין הוא קשר מרכזי קלאסי מבית היוצר של ברצלונה, ופשוט החליק באלגנטיות פנימה ברגע שניתן לו הצ'אנס.

עתיד ורוד בבארסה

וישנו יוצא הדופן. בראשון בלילה אתר טרנספרמרקט דיווח כי החיפוש הפופולרי ביותר היה על השם מארק גיו, שחקן בן 17 שאפילו לא מופיע לו שווי רשמי בעמוד. זה קרה אחרי שעלה מהספסל מול בילבאו, ובבכורה שלו, בנגיעה הראשונה, 34 שניות מהרגע שנכנס, הוא הבקיע את שער הניצחון. ההתלהבות שעורר עצומה, ולו רק בגלל הייחוד: אנחנו מכירים היטב את הטיפוס שיוצא מלה מאסיה, הקשרים הקטנים, החכמים והטכניים, אבל האקדמיה לא מרבה לייצר מצרך נחשק בשוק העולמי – חלוץ 9 קלאסי. גיו, 1.87 מטר, מותיר הרבה מקום לדמיון – איך יתפתח סקורר קלאסי שקיבל את ההכשרה של ברצלונה, כמה רחוק הוא יכול להגיע?
לפני המשחק מול שחטאר, פראן טורס – רק בן 23 – אמר בכנות: "אני מרגיש זקן ביחס לשחקנים בחלק הקדמי. אני מנסה לייעץ להם. יש עליהם המון לחץ, אבל אין סיבה שלא יתמודדו איתו טוב. יש להם פוטנציאל אדיר".
פוטנציאל זה יפה, גם קבלות, אבל כשהבכירים הפצועים יחזרו, ההיררכיה תהיה ברורה. ועדיין, זה מציב שאלה מרתקת בפני ראשי המועדון: בסופו של דבר, למרות הגיל ולמרות שלא עלו עשרות מיליוני יורו, השחקנים האלה מלאי מוטיבציה, קשורים למועדון, מחוברים לכדורגל שלו. בתקופה של אי־בהירות כספית במועדון, אפשר להישען עליהם. אם אחד מהם יביא את הקלאסיקו, יהיה קשה שלא לעשות זאת.
אנגליה. קשר ניוקאסל, סנדרו טונאלי, הושעה מפעילות לעשרה חודשים ויחמיץ את היורו אם איטליה תעפיל אליו, אחרי שהואשם על ידי ההתאחדות האיטלקית בהימורים לא חוקיים. סוכנו של טונאלי הודה כי הקשר סובל מבעיית הימורים, והוא ייאלץ לעבור בנוסף שמונה חודשים של טיפולי גמילה. ניוקאסל רכשה את טונאלי בן ה־23 הקיץ ממילאן עבור 60 מיליון יורו.