התאגדות העסקים בישראל, המאגדת אלפי עסקים קטנים בכל רחבי המדינה, פתחה אתמול, לפני שנודע על התוכנית הכלכלית החדשה, בקמפיין חוצות וברשתות החברתיות כנגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על מתווה הפיצויים הראשוני לעסקים שיזם משרד האוצר. כותרת הקמפיין היא: "סמוטריץ', תפסיק להילחם בעסקים במקום בחמאס".
לדברי ההתאגדות, היוזמה נולדה מתוך מחאה גוברת על מתווה הפיצויים שהציג שר האוצר בימים האחרונים. המתווה, לדברי ההתאגדות, אינו מספק מענה ראוי לעסקים הקטנים והבינוניים שספגו נזקים משמעותיים במהלך מלחמת חרבות ברזל.
יו"ר ומייסדת התאגדות העסקים בישראל דקלה אבוטבול אמרה אתמול כי "אנו קוראים לשר האוצר או להתעורר או להתפטר. אתה מחריב את הכלכלה, אתה מחריב את המדינה. שר האוצר לא משתף פעולה עם שר הכלכלה. בעלי העסקים יקבלו בממוצע פיצוי של 5,000 שקל".
לדברי אבוטבול, "זה מתחיל להיראות כאילו שר האוצר קיבל הנחיה למוטט את הכלכלה ולגרור רגליים. אין שום סיכוי ששלושה שבועות אל תוך המלחמה אנחנו ללא מתווה. אין הסבר מדוע עסקים בעוטף עזה לא קיבלו פיצויים עד כה".
הקמפיין כולל שלטים בנתיבי איילון וברשתות החברתיות. יוזמי הקמפיין ציינו כי מתווה הפיצויים הראשוני, שהציג השר סמוטריץ' ב־19 בחודש, מפצה עסקים עד 18% מההוצאות הקבועות שלהם. זאת בעוד שיש עסקים רבים שניזוקו בעקבות המלחמה, נשרפו, הושחתו, נפגעו מרקטות ועוד. "המתווה אינו ריאלי, בזמן שהעסקים הקטנים והבינוניים קורסים והבנקים סגרו להם את החשבונות", הוסיפה אבוטבול.
בעקבות הקמפיין הודיעו בכירים במשק כי אין להם כל קשר ליוזמה והם מתנגדים לה. נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין: "לאיגוד אין שום קשר, בשום צורה שהיא, למודעות שהופצו נגד שר האוצר". נשיאות המעסיקים והעסקים, הכוללת את התאחדות התעשיינים, התאחדות הקבלנים ועוד, הודיעה גם כן כי "אנו מתנגדים לקמפיין אישי נגד שר האוצר בתקופת המלחמה. אנו נגד השקת קמפיינים אישיים, והשיח צריך להישאר מקצועי וענייני ולא להוביל לפילוג".