רשות המיסים הודיעה אתמול למעסיקים בכל הארץ כי יהיו רשאים לתבוע פיצוי בגין שכר ששילמו לעובדים שנעדרו ממקום העבודה משום שפונו מביתם בהוראת כוחות הביטחון. ההוראה באה בהמשך להחלטות הממשלה שהורו על פינוי מאורגן של יישובים הסמוכים לגבול רצועת עזה וגזרת הצפון, והיא חלה על עובדים המתגוררים ביישובים שנכללו בהחלטות הממשלה. לצורך קבלת הפיצוי אין מגבלה על מקום מושבו של המעסיק, כך שגם מעסיקים שאינם מצויים במסגרת האזורים שפונו יהיו זכאים לקבלת הפיצוי. ניתן יהיה להגיש את הבקשות לפיצוי במסגרת מערכת ייעודית שתיפתח ברשות המיסים.

בנק מזרחי יתן מענק לעסקים בשדרות וביישובי העוטף

בנק מזרחי טפחות מעניק ללקוחותיו בעלי העסקים בעוטף ובשדרות מענק אוטומטי של עד 20 אלף שקל, ובנוסף הלוואה של עד 50 אלף ללא ריבית והצמדה. זאת לאחר שיצא עם סל הטבות בתחום המשכנתאות. המענק ייכנס לחשבונות הבנק של העסקים בימים הקרובים. בעלי עסקים שיש ברשותם פיקדון בבנק הסגור לתקופה ארוכה ונזקקים מיידית לכסף בחשבונם, יוכלו לשחרר עד 100 אלף שקל מהפיקדון, ללא קנס שבירה.

"עוטף לעסק": מענק חדש לעסקים שנפגעו במלחמה

סיוע בהליך מהיר לעסקים בעוטף: שבא (שירותי בנק אוטומטיים), הסוכנות היהודית, עמותת IVN העוסקת ביזמות חברתית, וחברת כלירמרק קפיטל לניהול קרנות השקעה, משיקות את מיזם "עוטף לעסק" שיסייע במתן מענקים מיידיים לעסקים בעוטף שנפגעו מהמלחמה. המענקים הם בסכומים שבין 5,000 שקל ל־20 אלף שקל. את הסיוע יהיו זכאים לקבל עסקים קטנים בטווח של עד 7 קילומטרים מהגבול. סכום המענק יהיה בהתאם למחזור העסק ועמידה בקריטריונים לקבלת הסיוע.