עיריית גבעתיים, עיריית רמת־גן ועיריית בת־ים מבקשות לדחות את עתירת התאחדות הקבלנים בוני הארץ, התאחדות התעשיינים ועוד מספר חברות בנייה לחייב את העיריות לפתוח את אתרי הבנייה בערים ולבטל בשלב זה את החלטתן לסגור אתרי בנייה בשטחן בעקבות המלחמה.
"החשש לפרעות עדיין לא פג לאור אי־הבהירות", טענו העיריות בתגובה שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל־אביב בטרם יתקיים דיון מחר.
שלוש העיריות טוענות באמצעות עוה"ד אורי הברמן ועדי מרינברג ממשרד שרקון, בן עמי, אשר ושות' כי "אין זה סוד כי אתר בנייה הוא מקור לחוסר ביטחון. לעיתים באתרי בנייה מצויים גם שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) והיכולת לוודא שלא יגיעו לעבודה מוגבלת. באתר בנייה הפועלים זמינים לציוד שיכול לשמש לפעילות עוינת, שלא לדבר על ציוד מכני הנדסי (טרקטורים), אשר שימש בעבר לפיגועים. באתרי העבודה, לעיתים אחדים מן הפועלים נשארים לישון והדבר מביא לסיכון ביטחוני נוסף. אתרי העבודה בעיקר אלו בהם מבוצעת התחדשות עירונית, מצויים בכל אזוריה של העיר, בשכנות לבניינים אחרים, בשכנות לבתי ספר, ובשכנות לגני משחקים".
עוד טוענות שלוש העיריות כי "סגירת אתרי הבניין איננה פעולה שאמורה להימשך בלא סיום. זוהי החלטה שניתנה בעת חירום וכוחה יפה לשעת החירום. אמת, איש לא יודע לומר היום מתי מצב החירום יסתיים. ככל שמדינת ישראל תיכנס לתקופה של "שיגרת חירום" ברור הוא כי אתרי הבנייה ישובו לפעילות במתכונת כזו או אחרת, כפי שיהיה מתאים ונכון באותה העת".