הניסוחים של פיפ"א במקרה של לואיס רוביאלס היו שונים מהרגיל. במקרים משמעתיים אנחנו רגילים לשמוע על דברים "בלתי הולמים" או ניסוחים משפטיים מעורפלים כלשהם. החקירה של נשיא ההתאחדות הספרדית לשעבר, שהושעה אתמול מכל פעילות בכדורגל לשלוש שנים לאחר שנישק את השחקנית ג'ני הרמוסו על שפתיה בניגוד לרצונה בטקס הזכייה במונדיאל הנשים, הולידה מילים ברורות וקשות יותר: "פגיעה בחוקים הבסיסיים של התנהגות הגונה", "התנהגות בצורה הפוגעת במוניטין של ענף הכדורגל".
1 צפייה בגלריה
yk13654898
yk13654898
(הרגע המביש של רוביאלס | צילום: Sports Press Photo/reuters)
רוביאלס הושעה במקור בסוף אוגוסט, כשבוע אחרי הגמר, לאחר שהנשיקה יצרה סערה בינלאומית, כשבפיפ"א ניסו למנוע ממנו בכך לפגוע בראיות הנוגעות למקרה. בפיפ"א אף הודו כי רוביאלס קילקל את הרושם מהמונדיאל – טורניר איכותי שכמעט כולו נמחק וייזכר בעיקר בזכות אקורד הסיום הצורם. כזכור, רק אחרי מספר שבועות רוביאלס התפטר מההתאחדות ומתפקידו כאחד מסגני הנשיא של אופ"א בעקבות לחץ כבד, וכעת ממתין להחלטה של משטרת ספרד, לאור העובדה שהרמוסו הגישה נגדו תלונה בטענה לתקיפה מינית.

רק ההתחלה

הנשיקה תפסה את המוקד, אבל אסור לשכוח שאחרי שריקת הסיום, רוביאלס גרם למבוכה גדולה אחרת כאשר בתור "חגיגת ניצחון" אחז במפשעה שלו כשהוא עומד ביציע הכבוד לצידן של מלכת ספרד לטיסיה ובתה, הנסיכה סופיה. אחת ההערכות הייתה שהוא הסכים לזוז מעמדתו ולהתפטר רק מאחר שחשש שההצעה של ספרד לאירוח מונדיאל 2030 תיפגע בגללו – ובסופו של דבר הספרדים קיבלו את האירוח המשותף יחד עם פורטוגל ומרוקו (שלושת משחקי הפתיחה יתקיימו בארגנטינה, אורוגוואי ופרגוואי).
רוביאלס, מצידו, המשיך להילחם על חפותו אחרי ההחלטה, ואמר אתמול: "אפעל בכל האמצעים כדי שהצדק ייצא לאור ושהאמת תתבהר". הוא צפוי להגיש ערעור רשמי בימים הקרובים, לאחר שטען שלא ניתנה לו הזדמנות להגן על עצמו מול ועדת המשמעת של פיפ"א.
למרות הטיפול המהיר בנושא, מה שקרה אמש מוכיח עד כמה רחוקה הדרך ליחס הוגן כלפי נשים בכדורגל העולמי: חלק מהמועמדות הסופיות לפרס שחקנית השנה בעולם בטקס כדור הזהב (הסתיים אחרי סגירת הגיליון) – ובהן הפייבוריטית לזכייה, אייטאנה בונמאטי הספרדייה – לא יכלו להגיע כלל לאירוע בפריז, מאחר שהיום מתוכנן מחזור משחקים בליגת האומות – המהווה גם את טורניר המוקדמות לאולימפיאדה.
ג'ורג'יה סטנוויי, אחת מארבע אנגליות שהיו מועמדות לפרס ונאלצו לוותר על השתתפותן, אמרה: "נחמד לקבל את ההכרה יחד עם חברות לנבחרת, אבל יהיה טוב אם בעתיד לא יקבעו את הטקס לערב שלפני משחק כדי שנוכל ליהנות ממנו ולהרגיש כמו כוכבות. ייתכן שזו חוויה של פעם בחיים. אפשר היה לתכנן זאת טוב יותר כדי שכדורגלניות רבות יוכלו להגיע".