טל בסכס (47), מנכ"ל החברה למתנ"סים, מונה לפרויקטור האזרחי במלחמה, תחת הקבינט החברתי כלכלי, שבראשו עומד שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בסכס הצטרף אתמול לישיבת הקבינט החברתי כלכלי, ובהמשך כינס את מנכ"לי משרדי הממשלה, רח"ל ופיקוד העורף לחיתוך מצב. במסגרת תפקידו יקיים תדרוך לציבור באופן תדיר ויענה על שאלות עיתונאים בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה. בסכס אמור לעמוד בראשו של גוף על משרדי לניתוב עבודת הממשלה לפתרון בעיות וצרכים שיעלו מהשטח. לרשותו יעמוד תקציב של 15 מיליארד שקל. סמוטריץ': "אני מודה לטל שהתגייס למשימה. הוא מחזיק בידע ובניסיון ניהולי רב. אני סמוך ובטוח שיכולותיו יתרמו לסנכרון המאמצים הממשלתיים הנדרשים לטיפול בעורף".
1 צפייה בגלריה
yk13657074
yk13657074
(טל בסכס | צילום: דנה קופל)

פייסבוק ואינסטגרם משיקים מנוי בתשלום; מעבד חדש לאפל

חברת מטא משיקה מסלול מנוי חודשי בתשלום, ללא פרסומות, לשתי אפליקציות הדגל החברתיות שלה, פייסבוק ואינסטגרם. המהלך נכפה, למעשה, על החברה על ידי האיחוד האירופי. השירות מיועד רק למשתמשים המתגוררים במדינות האיחוד ואינו תקף בישראל. למנויים מובטח כי לא ייעשה שימוש במידע שלהם לצורכי פרסום. מחיר המנוי יעמוד על 9.99 יורו לחודש לרוכשים דרך דפדפן, או 12.99 יורו דרך מערכות התשלום של iOS ואנדרואיד.
אפל השיקה קבוצת מעבדים חדשה: M3 ,M3 פרו ו־M3 מקס – שפותחו בין השאר במרכז הפיתוח של החברה בהרצליה. במקביל הושקו דגמים חדשים של מחשבי "מקבוק פרו" הניידים ו־iMac השולחני הכוללים את המעבדים החדשים. ענקית השבבים המתחרה, קוואלקום, הכריזה בשבוע שעבר כי תשיק בקרוב שבב למחשב המבוסס על טכנולוגיה דומה (ARM), שיהיה מהיר יותר ובעל צריכת חשמל נמוכה מהשבבים של אפל.