המתיחות חסרת התקדים בין סטודנטים יהודים לפרו־פלסטינים בקמפוסים בארה"ב מוסיפה כאב ראש גדול לבית הלבן, למושלי מדינות, לראשי ערים ולאוניברסיטאות. מושלת מדינת ניו־יורק, קאת'י הוקול, ביקרה באוניברסיטת קורנל, יום אחרי הופעתם של איומים ברשת לבצע פיגועים נגד סטודנטים יהודים שם.
1 צפייה בגלריה
yk13657820
yk13657820
(מפגינים פרו־פלסטינים בסנאט | צילום: JIM LO SCALZO, אי-פי-איי)
"לא נסבול איומים או אנטישמיות", אמרה הוקול, שהייתה גם ב"מרכז קורנל לחיים יהודיים", אשר סומן כמטרה בפוסטים שעלו באתר בשם Greekrank, שבו מפרסמים סטודנטים מאוניברסיטאות שונות. בין היתר, פוסט אחד קרא "להרוס את המרכז היהודי", ופוסטים אחרים עודדו "לחסל" יהודים בקמפוס. סטודנטים יהודים שנחשפו להודעות בפורום דיווחו על כך למשטרה, שהגיעה במהירות והציבה מעגל אבטחה במקום.
הוקול אמרה כי משטרת מדינת ניו־יורק הגבירה את נוכחותה בקמפוסים במדינה, וה־FBI מעורב גם הוא. רק לפני כמה ימים הוטל סגר על קבוצה של סטודנטים יהודים בספרייה של קופר יוניון קולג' בניו־יורק, כשמפגינים פרו־פלסטינים דפקו על החלונות. "אני רוצה שהסטודנטים היהודים יידעו שהם לא לבד", אמרה הוקול, "מחבלים שמאיימים עליהם לא יקבלו כאן מקלט".
אתמול, הודיע גם הבית הלבן כי ישלח עשרות מומחי אבטחת סייבר לאוניברסיטאות כדי לסייע באיתור מקורות של איומים. "אני מודאג מאוד מהעלייה באנטישמיות", הדגיש הנשיא ביידן. זאת, כאשר פעילים פרו־פלסטינים הפגינו בסנאט גם בזמן נאומו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.
על כמה המצב מסוכן בארה"ב, תעיד העובדה שאפילו חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו קורטז – אחת המבקרות הגדולות של ישראל, צייצה אתמול: "אנטישמיות היא מגעילה ובלתי מתקבלת על הדעת. יש לנו אחריות להגן על אחינו ואחיותינו היהודים מפני שנאה".