הממשלה אישרה מסלול חדש להבאת 5,000 עובדים זרים לענף החקלאות. הפעם מדובר בהסכמים בין חברות כוח אדם בארץ מול חברות כוח אדם פרטיות בחו"ל, ללא פיקוח של מדינת המוצא של העובדים. מנכ"ל משרד החקלאות אורן לביא אמר כי כבר בשבוע הבא יגיעו כמה עשרות עובדים לישראל שארץ מוצאם לא מפורסמת, כדי למנוע חבלה בעסקה. במקביל, יש פעילות לחתימה על הסכם עם הודו, בדומה להסכם שיש עם תאילנד, כדי לייבא מהודו עובדים זרים לחקלאות. ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר אתמול בוועדה המיוחדת של הכנסת לעובדים זרים: "חסר לנו מספר שיא של 25 אלף עובדים. אנחנו חנוקים". אתמול הודיע שר החוץ אלי כהן כי "המשרד מנהל מגעים מתקדמים לחתימת הסכמים להבאת עובדים מול שבע מדינות לכל תחומי המשק – סיעוד, ניקיון, חקלאות ותעשייה, תוך הסרת מחסומים בירוקרטים". ההסכמים עתידים לספק למשק יותר מ־50 אלף עובדים זרים.

צ'קים ללא כיסוי באוקטובר לא יגרמו להגבלת חשבון

צ'קים שסורבו מכיוון שלא היה להם כיסוי בחודש אוקטובר לא יגרמו להגבלת חשבון. על כך החליט שר המשפטים יריב לוין. הקלה זו הוארכה לאוכלוסיות מסוימות גם עבור נובמבר: תושבי היישובים שנפגעו, חיילי מילואים, חטופים ובני משפחותיהם.

מכשור רפואי מציל חיים למערך הלוחם בצה"ל

מיזם חדש בשם פרויקט מלחמ"ה – מיזם להצלת חיים במלחמה – (ISEME) מצייד בימים אלה את רופאי המערך הלוחם בצה"ל במכשור המתקדם בעולם לרפואת חירום בשדה הקרב. מדובר, למשל, במכשיר לסריקת דרכי הנשימה בווידיאו בתנאי שדה. עד כה חולקו עשרות מכשירים כאלה ליחידות הלוחמות, בעלות של חמישה מיליון דולר. את המיזם מובילות עמותת "רחשי לב", קרנות אלרון ונצ'רס ואקסלמד, המתמחות במכשור רפואי, ומשרד רו"ח רווה רביד.