בלי חלודה. חודש אחרי שעלתה בפעם האחרונה למשחק רשמי, כשזכתה בגביע ווינר על חשבונה של מכבי ת"א, הפועל ירושלים חזרה לשחק כדורסל – ובמלוא מובן המילה. מי שחשש מחלודה קיבל הוכחה שהקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' הגיעה מספיק מוכנה לאתגר האירופי הראשון שלה, ושהיא מכוונת רחוק בליגת האלופות גם העונה. האדומים הצטרפו למפעל אחרי דחיית שני משחקים בשל המלחמה. זה קרה הרחק מהבית, באולם פיוניר המיתולוגי והריק בבלגרד, והשיגו 96:99 מרשים על גלאטסראיי אחרי הארכה. המשימות הבאות: שני משחקי חוץ מול בנפיקה ליסבון ופאוק סלוניקי.
איזו שלשה. ל"מארחת" בכל זאת לקח זמן להיכנס לעניינים. הקבוצה הטורקית ניצלה את ההלם ואת ההגנה הרכה של ירושלים וברחה ל־15 נקודות הפרש ברבע השלישי. אבל בדיוק אז הכל התחיל להתחבר לירושלמים, ולאט־לאט ההפרש הלך וקטן. הדקות האחרונות היו מותחות במיוחד, ו־13 שניות לסיום הגיע הרגע של המשחק: ספידי סמית', עם יד על הפנים ושני שומרים צמודים, התרומם לשלשה וקבע 83:83. הארכה.
1 צפייה בגלריה
yk13659534
yk13659534
(הנקינס בורח לניצחון אמש בבלגרד)
תוספת הזמן הייתה שייכת לירושלים. ארבעת הזרים, בראשות קאדין קרינגטון שלהט עם 27 נקודות וסמית' שתרם 19 נקודות ו־7 אסיסטים, היו מעל כולם.
מלכי האופי. ירושלים אולי לא הציגה כדורסל יוצא דופן, אבל הביאה אופי בשפע. לא פשוט לשחק בתקופה כזו, עם הבשורות הקשות שמגיעות מהארץ, הרחק מהבית ובלי קהל תומך – כך שמגיעות לשחקנים כל המחמאות על ההופעה. הנתון הפחות מעודד עבור דז'יקיץ' הוא התרומה הדלה של ארבעת הישראלים שקלעו יחד 4 נקודות.
עוד לירושלים: רנדולף 20, הנקינס 14, אנדור 8, ג'ונסון 7, זוסמן וצ'אצ'אשוילי 2.
הופעה סגולה. כמו ירושלים, גם חולון נכנסה לליגת האלופות באיחור – וגם היא עשתה את זה בגדול. הסגולים יצאו למשחק חוץ סופר מאתגר מול אלופת המפעל, בון, והשיגו 74:75 דרמטי. סי־ג'יי האריס (15 נקודות) וניב משגב (12 נקודות) כיכבו.
הפועל ת"א (0:3) תנסה להישאר הערב (21.30) מושלמת ביורוקאפ, כשתפגוש באנגליה את לונדון ליונס.

ברק בכר תקוע במקום

הכוכב האדום בלגרד של ברק בכר ממשיכה לאכזב, ואמש סיימה ב־1:1 ביתי מול באצ'קה טופולה במשחק השלמה, אחרי שעומרי גלזר ספג שוויון בדקה ה־91. אחרי 12 מחזורים בסרביה, הקבוצה של בכר כבר בפיגור שש נקודות מהראשונה פרטיזן בלגרד.

ההתאחדות האנגלית נגד הביטוי הפוגעני

ההתאחדות האנגלית הודיעה לקבוצות כי הביטוי "מהנהר עד הים פלסטין תהיה חופשית" הוא פוגעני ואסור לשימוש, גם לא ברשתות החברתיות – משום שהוא קורא למחוק את ישראל מהמפה. ובגרמניה, אנואר אל־גאזי, החלוץ ההולנדי־מרוקאי של מיינץ, פירסם עוד פוסט אנטי־ישראלי, ובמועדון שוקלים לנקוט בצעדים משפטיים נגדו.