בעלי בית"ר ירושלים, ברק אברמוב, החליט להוציא את שחקני בית"ר ירושלים לחל"ת, בניגוד ליתר שאר הקבוצות בליגת העל, שבעליהן מתכוונים לגבש פורמט של הפחתת שכר מוסכמת.
1 צפייה בגלריה
yk13662232
yk13662232
(אברמוב | צילום: עוז מועלם)
במכתב שנשלח לשחקנים הוסבר כי החל מתחילת נובמבר ולפחות לחודש הקרוב (דבר שעשוי להשתנות בהתאם להתפתחויות המלחמה), הם יוצאים לחל"ת, זאת למרות שהליגה מתוכננת לשוב לפעילות ב־25 בנובמבר ובפועל הישראלים לא יקבלו שכר על חודש אוקטובר שבו לא התאמנו. אברמוב הבהיר לשחקני בית"ר כי הם רשאים להשתחרר לכל קבוצה שירצו, ובמקביל הודיע להתאחדות ולמינהלת כי קבוצתו לא תתייצב למשחקים, גם אם זה יעלה לו בירידת ליגה.
שחקנים בכירים במועדון מחו: "אברמוב הודה בפנינו שקשה לו להסתדר עם השכר של דור מיכה ואוראל דגני, משום מה את ירדן שועה הוא לא הזכיר, לך תדע מה קורה שם מאחורי הקלעים. יש פער גדול בין ההודעה הרשמית שיצאה מבית"ר ירושלים ונועדה בעיקר להשחיר אותנו לבין מה שקרה בפועל. למעשה אברמוב פיטר אותנו, וכל השחקנים עכשיו במרד נגדו. הוא נפגש איתנו והבהיר שמי שמקבל עד 12 אלף שקל, הוא לא ייגע בשכר שלו, ושכאלו שמקבלים 100 אלף שקל לחודש, בשלושת החודשים הראשונים לא יקבלו יותר מ־25 אלף שקל לחודש. בחלק מהחוזים מדובר בקיצוץ של 75 אחוז ללא החזר עתידי".
שחקני בית"ר אף יצאו בהודעה רשמית נגד הבעלים, מהלך חריג לגמרי, ובהמשך תקפו: "אנחנו הקבוצה היחידה שהבעלים שלה מתנהג בצורה כזו. אנחנו בכלל לא יודעים אם אברמוב רוצה שהליגה תחזור, טוב לו המצב הזה, ואנחנו הופכים לקורבנות שלו. הצענו לאברמוב שנקצץ 25 אחוז ויחזירו לנו, אבל הוא לא רצה. בפגישה השנייה ניהלנו מו"מ, התכוונו להגיע לקיצוץ של 15 אחוז בחודשים ללא קהל, ואברמוב פוצץ את הישיבה".
השחקנים פנו לארגון השחקנים שהבהיר מצידו: "בפגישה עם הבעלים הסכימו שחקני בית״ר ירושלים למתווה שסוכם בתחילת השבוע, על פיו ידחו 25 אחוז משכרם ויפחיתו לעת עתה עשרה אחוזים משכרם לאור המצב הביטחוני במדינה. הצעתם נדחתה על הסף על ידי בעלי המועדון. שחקני הקבוצה הבינו את המצב וגודל השעה והסכימו להפחית ולדחות חלק משכרם, אך נדחו ללא שום סיבה הגיונית".