בנק לאומי הגיש אתמול בקשת כינוס נכנסים נגד חברה בת של קבוצת חנן מור וטוען כי "איבד כל אמון בהנהלת קבוצת חנן מור". הבנק הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל־אביב בקשה למנות שני כונסי נכסים לנכסים (מקרקעין ברמת־גן) של חברת ק.מ. מדף 2 המשועבדים לבנק. במסגרת הבקשה מציין בנק לאומי כי ק.מ. מדף 2 היא חברה פרטית ובעלת המניות היחידה בחברה היא קבוצת חנן מור אחזקות.
אבל הבנק לא הסתפק בכך ומבקש לכנס את הקונסורציום שהעמיד לחנן מור את האשראי בשדה דב, פרויקט הדגל של החברה, כדי ליזום הליך של כינוס נכסים בחברה בת של מור שמחזיקה בשדה דב. לאומי פנה אתמול לבנק דיסקונט שהוביל ומנהל את הקונסורציום בבקשה לכנס את הגופים המלווים לדון בנושא. מדובר במהלך דרמטי שמוביל לאומי מול מור.
2 צפייה בגלריה
yk13663379
yk13663379
(הפרויקט בשדה דב)
המהלך של לאומי יוצא לדרך לאחר שבבנק השתכנעו שאין למור כל סיכוי לעמוד בהתחייבותיו לבנק. מור אמור לשלם כ־30 מיליון שקל למלווים בגין ריבית שדה דב בעוד שבועיים ונראה שאין לו את היכולת לעשות זאת.
הבנק טוען במסגרת הבקשה כי "מאחר שהבנק איבד כל אמון בהנהלת קבוצת חנן מור ובכלל כך בהנהלת החברה... לא נותרה לבנק כל ברירה והוא נאלץ להגיש בקשה דחופה זו בעת הנוכחית, שנועדה בעיקרה לצמצם את נזקיו. זאת באמצעות מינוי כונסי נכסים קבועים, אשר יפעלו בדחיפות ובפיקוח בית המשפט למכירת זכויות החברה במקרקעין".
2 צפייה בגלריה
yk13663440
yk13663440
חנן מור | צילום: יובל חן
הבנק טוען במסגרת הבקשה כי "החל מתחילת שנת 2023 ניתנו על ידי חנן מור הבטחות שונות לבנק בקשר לאופן פירעון האשראים של החברות הנמנות עם קבוצת חנן מור כלפי הבנק, אלא שהבטחות אלו לא קוימו בפועל. מצגים שהוצגו על ידי חנן מור או מי מטעמו התבררו 'כמגדלים פורחים באוויר', בין אם מדובר היה בהבטחות בנוגע להכנסת משקיע ובין אם מדובר היה בהבטחות בנוגע למשא ומתן למכירת קרקעות. למרבה הצער, הבטחות ומצגים לחוד ומציאות לחוד", טוען הבנק.
מקבוצת מור נדל"ן נמסר בתגובה כי "נודע לנו הבוקר מכלי התקשורת על פנייה מבנק לאומי בעניין אחת החברות הבנות שלנו בנושא קרקע ברמת־גן, זאת אף שנחתם זה מכבר זיכרון דברים למכירתה. יש להצטער על התנהלות זו של הבנק בעת כה מאתגרת למשק כולו. החברה לומדת את הבקשה ותגיב עליה לגופה בבית המשפט.
"החברה מציינת כי גם בתקופת המלחמה היא ממשיכה בפעולתה השוטפת כאשר אתרי הבנייה פועלים כולם ומתפקדים למרות גיוסם של לא מעט מנהלים למילואים. דירות נבנות, נמכרות ומשפחות חדשות מתאכלסות. כך בכוונתנו להמשיך ולפעול באחריות ומסירות לטובת כלל לקוחותינו ושותפינו לדרך".