שתי הג'ודאיות הישראליות הבכירות, שהתחרו אתמול באליפות אירופה במונפלייה, סיימו יום מוצלח על הפודיום: רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) שיחזרה את ההישג מהשנה שעברה וזכתה במדליית הכסף, ואילו אלופת העולם ענבר לניר (עד 78) סגרה שנה גדולה מבחינתה עם ארד, מדליה ראשונה שלה בתחרות היבשתית.
1 צפייה בגלריה
yk13664062
yk13664062
(רז הרשקו | צילום: EPA-EFE/CHRISTOPHE PETIT TESSON)
הרשקו התמודדה בקרב הראשון שלה עם יריבה איראנית, מחבובה ברברי זרפי, שערקה לגרמניה והתחרתה במסגרת נבחרת הפליטים. הרשקו ניצחה אותה באיפון מהיר והשתיים לחצו ידיים בסיום. ברבע הגמר ניצחה הרשקו באיפון את הלנה ווקוביץ' הקרואטית בתוך דקה ו־16 שניות, ובחצי הגמר גברה על אסיה טבאנו האיטלקייה.
בגמר פגשה הרשקו את רומן דיקו מצרפת לקרב בין שתי המדורגות הבכירות במשקל. הצרפתייה (2 בעולם), שניצחה אותה בגמר בשנה שעברה, עשתה זאת שוב עם איפון בתוך חצי דקה.
ההצלחה של נבחרת הנשים, אחרי הזכייה של גילי שריר במדלית הכסף שלשום, נמשכה עם לניר, שניצחה בקרב על הארד את הגרמנייה אנה־מריה ואגנר. לפני כן הדיחה לניר את הקרואטית פטרוניילה פאביץ' באיפון בתוך 11 שניות בלבד, אבל הפסידה ברבע הגמר לגרמנייה אלינה בהם, שזכתה בהמשך בזהב. בבית הניחומים היא ניצחה את אודרי צ'ומאו הצרפתייה באיפון בתוך 57 שניות.
פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) תיקן קצת את הרושם העגום שהותירה נבחרת הגברים באליפות, כשהגיע למקום החמישי. הוא ניצח את הבלארוסי דניאל מוקטה, האוקראיני אנטון סביצקי והשווייצרי דניאל אייך, אבל במהלך הקרב האחרון מתח את רצועות הברך. פלצ'יק החליט בכל זאת לעלות לקרב חצי הגמר מול הגיאורגי איליה סולמנידזה, אבל אחרי שהפסיד ויתר על ההתמודדות על מדליית הארד כדי לא להחמיר את הפציעה.

31 מוזמנים לנבחרת

המאמן הלאומי אלון חזן פירסם אתמול את רשימת 31 השחקנים שזומנו לסגל נבחרת ישראל לקראת ארבעת המשחקים המכריעים במוקדמות יורו 2024, כולל השוער גד עמוס שיצטרף רק לאימונים בארץ.
בין המוזמנים נמצא כמובן ערן זהבי, ששב למדים הלאומיים לאחר סאגת החדר, וכמו כן חזרו לסגל סתיו למקין, רז שלמה ודן גלזר. כמו כן נכללים ברשימה השוער עומרי גלזר, שישוחרר מהכוכב האדום כבר השבוע ויגיע ארצה, וגם שחקני אנטליהספור רמזי ספורי ושגיב יחזקאל, שכבש אתמול צמד ובישל שער נוסף בניצחון 2:3 על בשיקטאש. (נדב צנציפר)
בית"ר ירושלים. הבעלים ברק אברמוב הודיע אתמול פעם נוספת כי קבוצתו לא תשחק בזמן המלחמה: "משחק כדורגל נועד בראש ובראשונה לשרת את קהל הצופים. דמיינו לעצמכם הופעה בלי קהל, הצגה בלי צופים, מה הטעם? מה ההיגיון? התשובה הטבעית תהיה שלא נכנעים לטרור ושלא ניתן לו לשבש את חיינו. באמת? כולנו יודעים מה הסיבה האמיתית והיחידה – כסף. כסף, כסף". (נדב צנציפר)

טפרי שישי בניו־יורק

מארו טפרי, סגן אלוף העולם בריצת מרתון, סיים אתמול במקום השישי במרתון ניו־יורק היוקרתי בזמן של 2:10.28 שעות. המנצח היה האתיופי טאמירט טולה, 2:04.58 שעות, ששבר שיא מסלול בן 12 שנה. עשרות משתתפים במרתון רצו עם חולצות שעליהן הוטבעו דיוקני החטופים בעזה והכיתוב "עד שהאחרון יחזור". (אבינעם פורת)