ענף הבנייה והתשתיות נכנס לתוך מתווה הפיצוי למגזר העסקי. זאת לאחר שמשרד האוצר החריג תחילה את הענף ממתווה הפיצויים לעסקים שנפגעו במלחמה. ההחלטה שאושרה אתמול בוועדת הכספים של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית, קובעת כי קבלנים יפוצו בשיעור מופחת משאר המשק - %51 מההוצאות הקבועות שלהם, מול פיצוי בגובה %22 שינתן לשאר ענפי העסקים.
הילה ציאון

הוצאות האשראי באוקטובר ירדו ב־7.4%

במהלך חודש אוקטובר חלה ירידה בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי והן הסתכמו ב־1.33 מיליארד שקל - ירידה של %4.7 לעומת אוקטובר אשתקד. מדובר על ירידה של 46.2 מיליארד שקל בהוצאות הישראלים. כך עולה מנתוני חברת שבא (שירותי בנק אוטומטיים). ממוצע ההוצאות היומי בחודש שעבר היה נמוך ב־%3.52 מחודש ספטמבר. כמו כן נרשמה ירידה של %8.8 בהיקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים.
איריס ליפשיץ קליגר

דואר ישראל נכנסת לתחום הביטוח

חברת דואר ישראל נכנסת לתחום הביטוח, ותשיק במהלך הרבעון הראשון של 2024 סוכנות ביטוח ראשונה במודל "סוכן אובייקטיבי", המאפשר ללקוח בחירה בין חברות בתחום הביטוח האלמנטרי. השקת הסוכנות היא חלק מתוכנית ההבראה לדואר. החברה קיבלה באפריל 2022 רישיון מותנה להפעלת סוכנות ביטוח מרשות שוק ההון, ובחודשים האחרונים השלימה את ההתקשרות עם חברות ביטוח מובילות: מגדל, איילון, ביטוח ישיר, הראל וכלל. חברת וובי (Wobi) נבחרה לתפעל את התחום עבור הדואר. סוכנות הביטוח של דואר ישראל תציע בשלב ההשקה רכישת ביטוח אלמנטרי בתחומי ביטוח דירה, רכב ונסיעות לחו"ל, בממשק מתקדם המשווה בין הצעות של חברות הביטוח.
ישראל וולמן