מחווה לחטופים. נבחרת ישראל פתחה אתמול את ההכנות לקראת השבועיים המפרכים שמצפים לה – ארבעה משחקים תוך עשרה ימים – שבסיומם היא עשויה לעשות היסטוריה ולעלות ליורו, אבל הדוברים במסיבת העיתונאים התייחסו פחות לכדורגל ויותר למצב במדינה. ההתאחדות ערכה מחווה לחטופים עם תמונות שלהם שהונחו על הכיסאות באולם. לאחר מכן, רגע לפני תחילת האימון, עמדו שחקני הנבחרת דקת דומייה לזכר הנופלים במלחמה.
1 צפייה בגלריה
yk13667149
yk13667149
(דקת דומייה לפני אימון הנבחרת, אתמול | צילום: עוז מועלם)
"יש לא מעט גורמים שהיו שמחים שנפרוש, אבל אין סיכוי שזה יקרה", אמר יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, על סף דמעות. "אנחנו נלחמים, והחשיבות האדירה שלנו בהשתתפות מקבלת משנה תוקף. אנחנו עם מורל גבוה, חוסן ובלתי ניתנים לשבירה. התעקשנו לארח בהונגריה עם קהל, כי רצינו שיגיעו ישראלים ויהודים לעודד אותנו, ונטיס לשם את תושבי עוטף עזה".
גם המנהל המקצועי יוסי בניון דיבר על המורל הלאומי: "מ־7 באוקטובר הכל הפך לשולי, ובכל זאת הכדורגל הוא אולי אחד הדברים היחידים שכן יכולים להעלות חיוך, קשה לי להגיד אפילו לשמח כי אי־אפשר לשמוח עכשיו. זו התקווה שלנו במשחקים הקרובים, במשימה הגדולה שיש לנו להוביל את הנבחרת ליורו".
אפקט זהבי. רק תשעה שחקנים השתתפו באימון אתמול. יתר הסגל – לגיונרים שעדיין משחקים עם קבוצותיהם, שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה – יצטרף בקרוב, וביום שישי הנבחרת תמריא לקוסובו. ערן זהבי עדיין לא כאן, אבל כולם שמחים על חזרתו. "ערן יכול רק להוסיף לנבחרת, מקצועית כולם יודעים שזו לא הייתה הבעיה", אמר בניון. "גם מבחינה חברתית כולם שמחים, השחקנים מכירים אותו שנים והוא מכיר אותם, ואין לי ספק שהוא רק ייתן יותר ביטחון לכולם ויעזור לנו לעלות ליורו".
הגיבורים האמיתיים. גם נטע לביא, שחקנה של גמבה אוסקה, היה מאוד אמוציונלי: "בכל הזדמנות שאנחנו בנבחרת אלון חזן אומר שיש לנו מתנה, להעלות חיוך על הפנים של כמה שיותר אנשים. אנחנו לא גיבורים, אנחנו פה בשביל המדינה. הלוחמים והנשים שלהם שבבית הם הגיבורים".
חזן הוסיף: "העם הזה מורכב מחיבור של תרבויות ודתות, ואנשים שמסכנים את חייהם למען המדינה. אני מלא הערכה לשחקנים בנבחרת שעשו הכל כדי להגיע, הם היו מוכנים לוותר על החוזה האישי שלהם כדי להגיע לפה".
בתקשורת בקוסובו נכתב כי המשחק נגד ישראל עשוי להתקיים ללא קהל מחשש למהומות באצטדיון, אבל יו"ר ההתאחדות המקומית הכחיש את הדיווחים.

דקת דומייה מול ויאריאל

אופ"א אישרה למכבי חיפה לקיים דקת דומייה לזכר הנרצחים ולמען החטופים לפני המשחק מחר (19.45) מול ויאריאל בליגה האירופית, שייערך בקפריסין. (שמעון אלבז)

חולון תארח בריגה

המסע האירופי של הפועל ת"א ימשיך הערב (21.30) במפגש בלתי מנוצחות עם פריז. הצרפתים מובילים את בית א' ביורוקאפ עם מאזן 0:5, ומתחתיהם מדורגת הפועל ת"א עם 0:4 ומשחק חסר. הפועל ירושלים תתארח הערב (22.00) אצל בנפיקה במסגרת ליגת האלופות. המשחק של הפועל חולון בטורקיה נגד בורסאספור נדחה למועד אחר, ואתמול הודיעה פיב"א כי חולון תארח את משחקיה בלטביה. (אפרת עמורבן, סתיו איפרגן)