1. רפורמת החשמל מסתמנת כהצלחה. כמה לקוחות כבר עברו מחברת החשמל לספקים הפרטיים?
"לפי נתוני חברת נגה ומשרד האנרגיה מדובר על כ-80 אלף בתי אב ועסקים בחודשיים שחלפו מאז שהרפורמה יצאה לדרך. היעד היה 100 אלף עד סוף השנה, ובמשרד האנרגיה מעריכים שהוא ייחצה כבר לפני".
2. איך את מסבירה את ההצלחה הזו?
"המעבר לספק פרטי יכול להביא לחיסכון של עד מאות שקלים בחודש למשקי הבית. בנוסף, אין חשש מפגיעה בשירות. האחריות על תשתית החשמל, כולל המונה הביתי, נשארת של חברת החשמל, ומוקד 103 ממשיך לתת מענה לתקלות — ללא שינוי".
3. מה צריך לעשות כדי לעבור מחברת החשמל? חייבים מונה חכם?
"כל צרכן יכול כיום לעבור מחברת החשמל. מדובר בתהליך קל, פשוט ודיגיטלי. גם צרכנים שאין להם מונה חכם יכולים לעבור לספק חשמל פרטי. המגבלה הזו כבר לא קיימת".
4. מה החסמים שיש עדיין לציבור בנוגע למעבר לספקים פרטיים?
"ממחקרים ושיחות עם לקוחות עולה בעיקר החשש משינוי. לא מודעים מספיק לכך שבסופו של דבר מדובר בדיוק באותו חשמל במחיר מוזל. חשוב להבין שהמעבר הוא תהליך שמתבצע מרחוק, ללא טכנאי ובאמצעות שיחת טלפון למוקד".
5. מה המסלולים החדשים שהחברות הפרטיות מציעות ללקוחות?
"רוב החברות מציעות מסלולים עם אחוזי הנחה משתנים לפי שעות היממה. גובה ההנחות נע בין 5% ל-20% על חשבון החשמל — תלוי במסלול ובחברה. ההנחות הגבוהות הן בעיקר לשעות הלילה".