מכבי ת"א ומכבי חיפה יכולות להפסיד היום, אף אחד לא יכעס עליהן אם זה יקרה. יש להן את כל התירוצים. אבל תראו מה קרה בשבוע שעבר בכדורסל: מכבי ת"א, הפועל ת"א והפועל ירושלים השיגו ניצחונות מרשימים באירופה, וגם הפועל חולון הפתיעה. אז אפשר להגיד שעצם העלייה למגרש היא הניצחון האמיתי, ואפשר גם לעלות למגרש ולנצח. זה יעשה אפקט הרבה יותר גדול עבור האוהדים, ועבור כל מי שהספורט הישראלי יקר לליבו.
מסאי דגו ורובי קין לא צריכים להגיד כלום לשחקנים, גם את הלוח עם המערך והטקטיקה אפשר לזרוק לפח. אין שחקן אחד שלא מבין את חשיבות המשחקים הערב. גם מי ש"אין לו ראש כרגע לכדורגל" יציץ כדי לבדוק מה התוצאה. יש כאן הזדמנות אדירה להסיט את תשומת ליבו של עולם הכדורגל למצב בישראל. תתארו לכם את ערן זהבי או דין דוד כובשים וחושפים חולצה למען החטופים. זה יעשה המון רעש ברשתות החברתיות. נכון, אלו רק המפעלים המשניים של אירופה, לא הבמה המרכזית של ליגת האלופות, אבל תמונה אחת יכולה לעשות הבדל משמעותי בתחום ההסברה. נקווה שהקבוצות מודעות לכך ומכינות הפתעות.
וחוץ מזה, מבחינת כדורגל – שתי היריבות של הישראליות נמצאות בכושר לא טוב, כך שזאת לא המשוכה הכי גבוהה בעולם. ויאריאל כבר רוצה לפטר את המאמן השני שלה העונה, זוריה בתחתית הליגה האוקראינית. בזמנים רגילים היינו אומרים ששלוש הנקודות נמצאות על הרצפה. עכשיו זה טיפה יותר מסובך, אבל לא נורא.
עם יריבות נוחות ורוח גבית מהמציאות בארץ, שתי הקבוצות יכולות לפנטז על ניצחון הערב. ניצחון שיהיה חשוב להן מהרבה בחינות, אבל בראש ובראשונה מבחינת החזרה לשגרה. מכבי ת"א ומכבי חיפה צריכות להראות שאפשר לשחק כדורגל למרות הכל. עם קהל או בלעדיו, בקפריסין או בארץ או במקום אחר באירופה. העיקר שהענף יתפקד, להתחיל לגלגל את הכדור על הדשא. אנחנו לא רוצים לדמיין מצב שבו הליגות לא יחזרו – הנזק לכדורגל הישראלי יהיה עצום.