טניה פודים מתנדבת מזה עשרות שנים, יחד עם בני משפחתה, בטיפול וסיוע בכלבים, וביתה אף משמש כבית אומנה לכלבים נטושים. במהלך השנים עברה טניה הכשרה ייחודית בכלבנות טיפולית, שיטה העוזרת בהסרת מחסומים רגשיים וטיפול במגוון של בעיות וקשיים פיזיים ורגשיים, במסגרתה היא מסייעת לילדים ונוער באמצעות כלבים שהוכשרו לכך במיוחד.
1 צפייה בגלריה
yk13670354
yk13670354
(כלבים טיפוליים למען תושבי העוטף | צילום: יח"צ מגדל)
לפני כשבועיים, הודיעה חברת מגדל ביטוח ופיננסים, בה עובדת טניה בחטיבת הטכנולוגיות, על אימוץ העיר שדרות באמצעות תרומה של 10 מיליון שקלים והתחייבות למגוון פעילויות התנדבותיות למען תושבי העיר. במקביל, החברה מאמצת באופן קבוע את עמותת SOS חיות ותורמת לה עשרות אלפי שקלים בשנה. מכאן, החיבור היה טבעי, וטניה רתמה מיד את חבריה, כלבנים טיפוליים, ליצירת חוויה מרגיעה ומשמחת עבור ילדי שדרות המפונים שנמצאים במלון דן פנורמה בת"א. לאור הצלחת הפעילות, טניה קיבלה בקשות להגיע למוקדים נוספים שבהם מתגוררים כעת תושבי העוטף המפונים ותשמח לקבל עוד פניות.
טניה מספרת: "האהבה הכי גדולה בחיים שלי, כמובן אחרי המשפחה והילדים, היא כלבים. בשנים האחרונות נחשפתי בזכות הכלבנות הטיפולית לכוח העצום שיש להם בריפוי של הגוף והנפש של בני אדם, עוצמה שפשוט אי־אפשר להסביר במילים. הלב שלי יוצא לילדי עוטף עזה, שדרות ואזורי העימות. חלקם עברו זוועות שאי־אפשר להבין, אחרים צריכים להתמודד עם קושי הולך וגובר הרחק מביתם, המקום המוגן והמוכר להם, רחוקים מכל מה שהם מכירים ורגילים לעשות. זו חוויה מטלטלת לכל אדם, על אחת כמה וכמה לילדים. אני שמחה שהצלחנו לכמה שעות, יחד עם עוד מתנדבים מדהימים ומסורים, להשכיח מהם את כל הקושי שהם עוברים ואנחנו מאוד רוצים לעזור לעוד ילדים לעבור את התקופה הנוראית הזו".
לתיאום הפעלה התנדבותית עם הכלבים הטיפוליים - ענת עופרי, מנהלת האחריות החברתית בקבוצת מגדל: anato@migdal.co.il