נבחרת ישראל יוצאת היום, תחת אבטחה חסרת תקדים, למסע של 12 ימים שבסיומו היא מקווה לשוב עם כרטיס היסטורי ליורו שיתקיים בקיץ הבא בגרמניה. התחנה הראשונה היא פרישטינה, שם תשחק ביום ראשון נגד קוסובו.
1 צפייה בגלריה
yk13671082
yk13671082
(חזן מכוון את קארצב וטוקלומטי, אתמול | צילום: יאיר שגיא)
מי שאחראית על ביטחונם של אנשי הנבחרת במסע היא היחידה הממלכתית לאבטחת אישים, ששייכת לשב"כ. בכל אחד משלושת היעדים שאליהם תגיע הנבחרת - קוסובו, הונגריה ואנדורה - נבחרו מספר מלונות, זה שבו תשהה הנבחרת ייקבע רק ברגע האחרון.
לצד הציוד הספורטיבי, אנשי ההתאחדות לוקחים איתם ציוד הסברה רב על מנת לנצל את הבמה הבינלאומית לטובת הצגת החומרים באימונים, במסיבות העיתונאים ובמשחקים. מדובר בין היתר בעשרות תמונות של החטופים, פוסטרים, חולצות מיוחדות שהשחקנים ילבשו ודיסקיות עם הכיתוב "הלב שלנו שבוי בעזה".
שחקני מכבי ת"א, שהתמודדו אתמול בפולין עם זוריה במסגרת הקונפרנס ליג, יגיעו היום ישירות לקוסובו וכך גם הלגיונרים אוסקר גלוך, מוחמד אבו־פאני ודניאל פרץ. שחקני הנבחרת של מכבי חיפה חזרו אמש לארץ אחרי המשחק בקפריסין ויצאו עם כל המשלחת. מי שעוד יגיעו ישירות לפרישטינה הם שחקני אנטליהספור, שגיב יחזקאל ורמזי ספורי, שישחקו הערב בליגה הטורקית מול אנקרגוצ’ו.
חלוץ גרנדה, שון וייסמן, אמר אתמול אחרי האימון: "אי־אפשר באמת לחשוב על כדורגל, הייתי חי־מת, אבל אם יש משהו הכי קטן שמאפשר לנו להעלות חיוך - אנחנו פה בשביל לעשות את זה. תקופה לא קלה להיות יהודי באירופה, זה לא הכי כיף, אבל הקבוצה עמדה מאחוריי וזה היה לי חשוב".