הכדורגל הישראלי חזר לפעילות אחרי חמישה שבועות של מלחמה ושכול, ומכבי חיפה לא הייתה רחוקה מניצחון יוקרתי על ויאריאל בבית המאולץ שלה בלרנקה במסגרת הליגה האירופית, אבל בסופו של דבר הפסידה 2:1.
1 צפייה בגלריה
yk13671081
yk13671081
(שחקני מכבי חיפה במהלך דקת הדומייה | צילום: STR/ EPA)
לפני המשחק שתי הקבוצות כיבדו את הנרצחים בטבח בעוטף עזה ואת החללים מקרב כוחות הביטחון בדקת דומייה, חוץ משני שחקנים של ויאריאל, הקשר הספרדי ממוצא מרוקאי אליאס אחומאש והבלם האלג'יראי עיסא מנדי. על הכיסאות ביציעים הריקים נתלו 1,400 בלונים בצורת דגל ישראל, שחקני חיפה ענדו סרטים שחורים והמאמן מסאי דגו, שאיבד השבוע את סבתו ולא נכח בלוויה, ענד דיסקית הקוראת להשבת החטופים.
הכדורגל היה משני בערב הזה, אבל עם שריקת הפתיחה שחקני חיפה התרכזו רק במשחק, והם עשו זאת בצורה לא רעה בכלל. ויאריאל קבוצה איכותית יותר, למרות מצבה העגום בליגה הספרדית, אבל הירוקים לא נראו כמי שחזרו לשחק אחרי הפסקה ארוכה. בדקה ה־32 הם גם כבשו שער יתרון, כשעבדולאי סק נגח פנימה מקרוב כדור חופשי שהגביה ליאור רפאלוב.
השוער שריף כיוף לא רשם כניסה חלקה להרכב מכבי חיפה, אבל אתמול הוא היה בשיאו עם כמה עצירות נפלאות והדיפת פנדל, כולל הבעיטה החוזרת שנפסקה בגלל כניסת שחקנים לרחבה.
הספרדים פתחו את המחצית השנייה במתקפה על השער של כיוף, אבל גם לענאן חלאילי ודין דוד היו כמה מצבים טובים בצד השני. הגנת חיפה, שעמדה בלחץ כמעט לכל אורך המשחק, התעייפה בדקות הסיום ואלכס באנה (82) ואלכסנדר סרלות (87) עשו מהפך, שקיפח קצת את הקבוצה של דגו.
מכבי חיפה: כיוף, סונדגרן, סק, שימיץ', קורנו, מוחמד, שואו (87 נאור), רפאלוב (76 ג'אבר), חלאילי (87 שיבלי), חג'ג' (76 פודגוראנו), פיירו (66 דוד).