בינואר 2008 התפרסמה במרכז העמוד הראשי של "ידיעות אחרונות" תמונה מטלטלת של ילדים משדרות, בעיצומה של מתקפת טילים. הכותרת הראשית הכריזה: "56 קסאמים ביום אחד". כל הילדים בתמונה הסתתרו בסוג של מיגונית, בעודם ישובים וכפופים, ורק אחד מהם - חיים כהן, עמד והגן על ראשו באמצעות הידיים.
בחודש אוגוסט האחרון, 15 שנה אחרי אותה מתקפה, כהן בן ה־28 הגשים את חלומו ופתח מסעדת בשרים כשרה, בשם "חיימוס", באזור התעשייה של עיר הולדתו. "מימשתי את החלום. חיכיתי למסעדה הזאת שנים. השקעתי בה המון כסף - חצי מיליון שקל. הכל התחיל יפה מאוד - הגיע קהל מגוון והיה כיף. זה מצחיק להסתובב עם שם כמו 'חיים כהן', אנשים מתבלבלים ביני לבין השף המפורסם ומבקשים ממני דרך האינסטגרם לעשות סרטוני ברכה".
חודשים אחרי ההשקה של "חיימוס", פרצה המלחמה. "7 באוקטובר היה יום שחור. אשתי דנה ואני ישבנו בממ"ד עם שני הילדים שלנו. המחבלים הסתובבו אצלנו בשכונה והיו קרבות ברחובות. פחדנו ממה שיקרה. יום וחצי היינו בממ"ד ברציפות ואז התפנינו על חשבוננו לאילת. כעבור שבוע עברנו למלון על חשבון הממשלה. אנחנו אמורים להיות במלון עד 22.11, אבל אולי יאריכו לנו את השהות".
קיבלת כבר פיצויים?
"קיבלתי מקדמה ממס ההכנסה, שהספיקה לי לשלם משכורות לחמישה עובדי המסעדה. אבל יש לי עוד הלוואות קודמות להחזיר. ההורדות הקבועות בבנק ממשיכות לרדת, וזה עושה בלגן. איך אני שורד כלכלית? נכנס לעוד ברוך ולעוד ברוך ושקוע בחובות".
כהן לא מתכונן לחזור בתקופה הקרובה לעיר מגוריו ("שדרות עדיין עיר רפאים. אי־אפשר לחזור"), ולמרות הקשיים הכלכליים וחוסר הנוחות רחוק מהבית, הוא אופטימי. "צריך להמשיך לטפל בחמאס ואנחנו נמתין בסבלנות ונשרוד. אני עוד אחזור לשדרות ואפתח שוב את המסעדה. בעזרת השם, זאת תהיה המלחמה האחרונה ונוכל לגדל בשקט את הילדים, בלי הפחדים שאני חוויתי מהילדות".