גלעד אהרונסון (53) הקים לפני שלושה חודשים את מפעל "סופר נטורל" שבו מייצרים חטיפים בריאים מקטניות וירקות. "פיתחנו טכנולוגיה לייצר חטיף מחומרים טבעיים בלבד, רק מייבוש וניפוח וללא טיגון. אני בא מתחום תעשיית המזון, השותף שלי זמר סט בא מתחום הפלסטיק. אנחנו חברי ילדות".
השניים יצאו עם המוצרים לשוק ואז פרצה המלחמה. "עד היום הושקעו במפעל 10 מיליון שקל, מתוכם 3 מיליון שקל קיבלנו מרשות החדשנות. הספקנו לקבל תגובות מדהימות מהצרכנים והיו הזמנות חוזרות. עמדנו לצאת בשיווק מסיבי והכל נעצר. קריית־שמונה סגורה ורוב התושבים פונו. אני והשותף שלי ממשיכים לעבוד במפעל יום יום, אבל כל העובדים שלנו הם מפונים".
1 צפייה בגלריה
yk13674545
yk13674545
(גלעד אהרונסון)
אהרונסון מוסיף: "היינו אמורים גם לקלוט למפעל 20 עובדים מהמפוטרים של מאפיית 'מרחבית' בקריית־שמונה שייצרה לחם עבור צה"ל ונסגרה. אני הייתי בעבר מנהל המאפייה. הבעיה היותר גדולה שגייסנו משקיעים לצורך התחלת השיווק והכל נעצר. המשקיעים כרגע רוצים לראות מה יהיה והכסף לא הגיע. נשארה רק המדינה, אבל אנחנו נופלים בין הכיסאות, כי אין מסלול לעסק שהוקם רק השנה. המלחמה עצרה פרויקט ענק שהיה צפוי לייצר הכנסות מיידיות ותוך שנתיים להגיע ל־50 מקומות עבודה".
לדברי אהרונסון, למרות שראש העירייה אביחי שטרן, התערב למענם, התשובות שקיבלו הן שאין מסלול מתאים לנו ואין דרך לעזור. "גם אם אין מסלול שימצאו דרכים מחוץ לקופסה. זה הזוי שעדיין הפקידים מתנהלים כאילו יש עסקים כרגיל בקרית שמונה. שרי האוצר והכלכלה והפקידות הבכירה חייבים להתעורר ולפתור את הבעיות בקריית־שמונה".
מה הלאה? "אני פונה לכל גוף אפשרי כדי להביא מימון להעברת המפעל זמנית לאזור שניתן לעבוד".
תקציר מנהלים
ותק: 3 חודשים
מספר מועסקים: אמור להיות 50 כרגע רק 2 מנהלים
פיצוי? לא זכאי לפיצוי כעסק שפועל פחות משנה