סיגל עשת־שפט ובעלה ענבר הם בעלי מפעל "באר מעדנים" לייצור ריבות וממרחי גורמה באזור תעשייה צחר וחנות המפעל "הבאר - גלריה" בראש פינה.
סיגל: "החנות כעת סגורה, כי אני עובדת בעיקר על תיירות מחו"ל ומהארץ, שאין כעת. אנחנו בראש פינה 10 דקות מהבלגן, עדיין אצלנו בסדר חוץ מכמה אזעקות, אבל אין כמובן תיירים. גם במפעל ירדנו מאוד במכירות. הרבה לקוחות שלנו הם יקבים באזור, שמוכרים את התוצרת שלנו בחנויות היקב. עכשיו היקבים סגורים, ועוד הרבה נקודות מכירה סגורות".
1 צפייה בגלריה
yk13678080
yk13678080
"הכל עבודה עברית". סיגל עשת־שפט בחנות "הבאר" בראש פינה
המפעל והחנות מעסיקים 10 עובדים, אבל כעת חלק במילואים ואחרים לקחו חל"ת בגלל הילדים. סיגל: "אצלנו הכל עבודה עברית. אנחנו קונים פרי מהחקלאים ומשתדלים לייצר לשווק. יש לנו אתר אינטנרט שאנחנו עושים באמצעותו משלוחים, אבל התפוקה והמכירות ירדו, כי היום לאף אחד אין חשק לגורמה. זה גלגל כי אנשים לא קונים, אנחנו לא מייצרים ולא קונים מהחקלאים חומרי גלם, שגם כך יש גם קושי להשיג. אנחנו לא מייצרים רק ריבות, אלא מגוון ממרחים כמו פסטו, זיתים, חצילים ונענע. בכל יום שמגיע חומר גלם אני אומרת שזה נס. מכיון שיש לנו קשרים טובים עם החקלאים בינתיים אנחנו בסדר, אבל ייתכן שנצטרך לצמצם את מגוון המוצרים הגדול שלנו. מצד שני אין מה לקטר, כי יש לנו חברים עם מפעלים בקריית־שמונה, ואצלם הכל סגור בגלל המצב".
מה הלאה? "אין לנו מושג מה הפיצוי שמגיע לנו. אני יודעת שלפי המתווה צריך שתהיה ירידה של 25% בהיקף המכירות, בזה לצערי אנחנו עומדים בלי בעיה. בינתיים, גם תרמנו ערימות של צנצנות עם ריבות וממרחים לחיילים באזור. אני באה עם קונפיטורות והבת שלי אופה עוגות. משתדלים לתת כמה שאפשר, אבל צריך גם לחיות ממשהו".