כשבונזי קולסון (27) הגיע למכבי ת"א בקיץ של העונה שעברה, היו מסביבו לא מעט סימני שאלה. הוא אמנם הצליח להיכנס לליגה הטובה בעולם דרך ליגת הפיתוח, לפני שעבר לאירופה והצטיין כמעט בכל קבוצה שבה שיחק, אבל אל הצהובים הוא הגיע בלי כל ניסיון ביורוליג.
אבל הספקות התאדו במהירות, בעיקר כשבמועדון הבינו איזה "לב גדול", כמו שקוראים לו בקבוצה, יש לקולסון. בשל היכולת הטובה והרעב הגדול, מכבי נתנה לו כבר לפני חצי שנה חוזה לשתי עונות נוספות – ובשבועות האחרונים הוא מחזיר עם עוד קפיצת מדרגה ושדרוג במספרים, שהפכו אותו לשחקן יורוליג משמעותי. הערב (21.05), בעוד משחק "ביתי" בבלגרד, הפעם מול אולימפיאקוס, קולסון ינסה להמשיך את המומנטום החיובי ולעזור לצהובים להשיג ניצחון שלישי ברציפות (מדורגים במקום השביעי במאזן 2:4). "הוא עשה עונה ראשונה מטורפת ביורוליג", אמר אתמול המאמן עודד קטש באימון המסכם, "אני חושב שהוא מתאים כמעט בצורה מושלמת לאיך שאנחנו רוצים לשחק".
1 צפייה בגלריה
yk13674465
yk13674465
(צילום: עוז מועלם)
בכל פעם ששואלים עליו מישהו במכבי, הוא מתאר אותו כדמות הכי אהובה בחדר ההלבשה – ובכלל. "מרגישים אותו בכל סיטואציה", מסביר גורם בקבוצה, "הרבה זמן לא היה שחקן במכבי שלא גדל במועדון והשתלב בצורה כזאת חלקה".
בסביבת השחקן מציינים מספר סיבות לשיפור הניכר: הראשונה היא הביטחון שהמועדון נתן לו, גם בהארכת החוזה וגם בתפקיד גדול בתוך הרוטציה. סיבה נוספת היא ההתאקלמות ביורוליג, הזמן שהיה נחוץ כדי להבין את הניואנסים. עוד היבט שעזר לו: בזמן שווייד בולדווין נעדר יותר מחודש, קולסון לקח המון אחריות בהתקפה.
החזרה של בולדווין לא הפריעה להתקדמות הזו: במשחק האחרון מול באיירן מינכן קולסון הצטיין והוביל את רשימת הקלעים עם 19 נקודות לצד חמישה כדורים חוזרים ו־22 במדד, הכי גבוה בקבוצה. מי שלא היה בטוח בכך שאפשר לשייך אותו לאותו קטגוריה כמו בראון ובולדווין, יודע כיום היטב שמכבי עדיין תלויה בשלושתם – שלישיית BBB.
יורוקאפ. במאזן 1:4, הפועל ת"א תפגוש הערב (19.00) את פרומיטיי האוקראינית של ננו גינזבורג, שמארחת בריגה. תומר גינת סובל מנקע חמור בקרסול וייעדר כשלושה שבועות, ג'ייקובן בראון בספק.