מאז שאנדרי היה צעיר הוא רצה לעלות לארץ, ולפני שנה וחצי הוא הגשים את החלום הזה דרך פרויקט 'מסע'. הוא עלה לבד, המשפחה שלו נשארה ברוסיה - אמא שלו הגיעה כדי לסייע במאמצים להחזירו - והוא מאוד אוהב להיות פה.
הוא מאוד אוהב את הים, ואנחנו הולכים לשם המון. בהכשרה שלו הוא מעצב גרפי - הוא למד עוד ברוסיה - אבל הוא גם מצלם, עורך וידאו, מנגן בגיטרה ומופיע כדי־ג'יי. בחור נורא מוכשר, מאוד מחובר למוזיקה, שחורש את כל הארץ בטיולים. בשגרה הוא עובד בבר בפלורנטין, אבל הוא לקח עבודת אבטחה במסיבה ברעים כמשהו צדדי. בכלל לא ידעתי שהוא הולך לשם, ופתאום הוא שולח תמונה ממסיבת טבע. ועוד שלושה ימים. אפילו כעסתי עליו, וגם חשבתי להצטרף אליו, אבל בסוף לא עשיתי את זה.
1 צפייה בגלריה
yk13677421
yk13677421
(צילום: אביגיל עוזי)
בשבת בבוקר קמתי מהאזעקות ושלחתי לו הודעה אם הוא שומע מה קורה. הוא אמר שכן, 'יורים עלינו מכיוון אחד ומצד שני רקטות, אבל הכל טוב'. הוא כזה, כל הזמן אומר לכולם שהכל בסדר והכל טוב ונדבר. הוא גם אמר שכנראה ברוסיה מגזימים עם החדשות ושלא נתייחס למה שמדווחים שם. לחברים שלו הוא דווקא סיפר על הזוועה: הוא אמר שיש גופות בכל מקום, שהוא לא יודע מה לעשות, ואז נותק הקשר. אחרי שלושה שבועות שהוא היה בסטטוס נעדר, שני קצינים פגשו אותנו והודיעו שהוא חטוף. הוא לא היה באף סרטון או משהו כזה, אבל כנראה שיש מידע מודיעיני שאומר שהוא חטוף.
אסור לתת לנושא החטופים להישכח. כבר עכשיו אנשים רואים אותנו עם חולצה של אנדרי או תולות פוסטרים, ואומרים 'שתדעו, אין מצב שתהיה עסקה'. מרגיש שיש נגדנו אנטי, כי אנחנו רוצים שזה יקרה כבר עכשיו, ולא משנה מה המחיר. החטופים חייבים להיות חלק מהשיח כל יום, כל הזמן. חייבים להזכיר אותם עד שהם יחזרו הביתה. אם הם לא יחזרו, זו תהיה טראומה נוספת לכולנו. אני נלחמת על זה שכולם, כולם, יחזרו הביתה".
משפחות חטופים ונעדרים המעוניינות להשתתף בפרויקט: yediot.oct@gmail.com