הספורט הישראלי מנסה לחזור לשגרה מסוימת בצל המלחמה, אבל אי־אפשר עדיין לנתק אותו מהמציאות הקשה שבה שרויה המדינה.
1 צפייה בגלריה
yk13679132
yk13679132
(מייצג החטופים בארנה | צילום: רפי קוץ)
בהפועל ירושלים ערכו אתמול מחווה מרגשת לחטופים בעזה: בזמן שהקבוצה עלתה לחימום ביוון לקראת המשחק במסגרת המחזור השלישי בליגת האלופות מול פאוק סלוניקי, 1,000 אוהדים הגיעו לפיס ארנה להקרנה מיוחדת, אבל בעיקר כדי להשתתף באירוע למען החטופים ובני משפחותיהם.
6,000 הכיסאות בטבעת התחתונה באולם כוסו בתמונות החטופים, ולפני הקרנת המשחק התקיים טקס בהשתתפות נציגי המשפחות, כולל משפחותיהם של הרש גולדברג־פולין ואופיר אנגל, אוהדי הפועל ירושלים שנמצאים בעזה. "אנחנו חיים ב־39 הימים האחרונים בעינוי בהילוך איטי", אמרה רייצ'ל, אימו של הרש, "אבל הנשמות שסובלות באמת הן אלה של החטופים. והן רוצות לשאול את כל העולם. את כל הצעקנים. האדישים. הידענים. השונאים. המנהיגים. את כל אחד מאיתנו – למה? למה העולם מקבל את זה ש־240 בני אדם נחטפו ונקברו חיים?"
להפועל ירושלים היה חשוב לעשות מאמצים רבים כדי להביא 1,000 אוהדים, בעיקר צעירים, כפוף להגבלות פיקוד העורף, כדי להגביר את המודעות לנושא החטופים.
בהפועל ירושלים רצו לשמח את הצופים בארנה, והיו קרובים להשיג ניצחון, אבל הפסידו בתום דרמה 79:77 והם כבר לא מושלמים במפעל (1:2). האדומים לא שיכנעו, אבל לפחות הפגינו אופי כשחזרו מפיגור דו־ספרתי, בעיקר בזכות ליוואי רנדולף שקלע 19 נקודות והוביל את הקאמבק ברבע הרביעי. שחקניו של אלכסנדר דז'יקיץ' לא הציגו את היכולת ההגנתית הרגילה שלהם, בעיקר בעקבות משחק חלש של הסנטר זאק הנקינס, שסיים עם 6 נקודות ו־4 ריבאונדים. המארחת ניצלה את היכולת הפושרת כדי לרשום 45 אחוז מחוץ לקשת ו־10 שלשות. ספידי סמית' עוד יכול היה להכריע את המשחק בהתקפה האחרונה או לפחות להשוות, אך זריקה שלו משלוש הלכה החוצה.
בעוד שבועיים הפועל ירושלים אמורה לפגוש את גלאטסראיי בחוץ – עתיד המשחק עדיין לא ברור מאחר שישנה אזהרת מסע בדרגה 4 לטורקיה.

מדר מחכה למכבי ת"א

אחרי ההפסד 79:74 לאולימפיאקוס, מכבי ת"א (מאזן 3:4) "תארח" הערב (21.05) בבלגרד את פנרבחצ'ה (3:5) וים מדר. ווייד בולדווין, שנעדר שלשום, יחזור לסגל. "ספגנו הפסד קשה", הודה לורנזו בראון, שבטח מרוצה מהחזרה של השותף לצמד. "נצטרך להגיע עם יותר אנרגיות כדי לחזור לנצח", הוסיף. (אפרת עמורבן)