טבע ודמיון
Here be dragons היא תערוכת וידיאו־ארט של האמנית נבט יצחק, המוצגת בימים אלו במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל־אביב. בתערוכה שלושה מיצבים של וידיאו, סאונד ופריטים מאוסף המוזיאון, שבעזרתם מוצג מעין מוזיאון אלטרנטיבי בתוך מוזיאון הטבע, ובו "עובדות" על הטבע לצד בדיה מוחלטת, מעין מופע שמערער את הגבולות שבין ידע לדמיון.
1 צפייה בגלריה
yk13685661
yk13685661
(צילום: נבט יצחק)
במהלך העבודה שהתה האמנית בחדרי האוסף של המוזיאון וחקרה אותו. שם התערוכה הוא תרגום לאנגלית של הכיתוב הלטיני hic sunt dracones, שציירי מפות השתמשו בו בעבר לסימון חבל ארץ שעדיין לא נחקר, לצד סימון שלו בדמויות דרקונים ומפלצות המסמלות סכנה. בעזרת אותו כיתוב סומנו גבולות העולם המוכר למערב, שמעבר לו השתרע הלא־נודע.
פני המקום
עונת התערוכות העכשווית במוזיאון חיפה לאמנות עוסקת בשאלות סביבתיות וחברתיות, בין היתר דרך הטופוגרפיה המקומית. פני השטח של העיר משמשים נקודת מוצא ליצירות חדשות של אמנים ומעצבים מישראל ומהעולם, שמבטאות את המחויבות של היוצרים לסוגיות אקולוגיות ופוליטיות בוערות. בתערוכה "ואדי" מתוארים ואדיות חיפה דרך האנשים, בעלי החיים והטבע שבהם, בידי 13 אמנים ישראלים וזרים. "כוריאוגרפיה של התנגדות" מציגה שלוש עבודות וארבע סדרות צילומים הקשורים למחאות ישראליות. "יארו ורגה: סיפורי מסעות בארץ" היא תערוכה של האמן הצ'כי יארו ורגה בעקבות הרפתקאותיו המדומיינות של הסופר קרל מאי, גיבור ספרי ילדותו, שהגיע לחיפה ב־1899. עד 1 בינואר.