מרי קושלביץ' (40) גרה באשקלון עם בעלה אבי וחנון (42) ושני ילדים בני 7 ו־4.5. היא אמנית ומעצבת מתנות מאוירות של מותג בשם ContempoMary. "באשקלון פינו את מי שאין לו מיגון. אותנו לא פינו כי יש לנו ממ"ד, אבל הוא דרומי והבניין שלנו נפגע באחד המבצעים הקודמים ולכן החלטנו, ביום החמישי למלחמה, להתפנות באופן עצמאי, גם בגלל הילדים. נאלצנו להתפצל כי בעלי עובד בנמל ולכן עבר לאשדוד ואני עברתי עם הילדים לגור בקריות אצל אמא שלי ואני כאן מאז".
אחרי שקיבלה תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בשיווק ומינהל עסקים, החליטה מרי לחזור לאהבה הראשונה שלה, ציור ואמנות. "למדתי ארבע שנים בבית הספר לאמנות במכללת ספיר. פתחתי סטודיו בבית באשקלון, התחלתי מחנות אונליין עם קבצים דיגיטליים. אני מציירת בעפרונות או בעזרת עט דיגיטלי ומדפיסה את רוב המוצרים בסטודיו, לפי הזמנה, באיכות מעולה ובאופן קפדני. באתר אני משווקת תמונות לסלון, לחדרי שינה וילדים, למשרד, ומתנות לעובדים, אקססוריז ומוצרי נייר מיוחדים. אני משווקת ומוכרת בחנויות מעצבים, חנויות מוזיאון וכמובן גם בחנות האונליין שלי".
1 צפייה בגלריה
yk13679694
yk13679694
מרי קושלביץ'
מ־7 באוקטובר העסק כמעט מושבת. מרי: "מכיוון שאני עובדת מהבית, בסטודיו באשקלון, העסק שלי ברובו מושבת. שם יש לי את כל הציוד, המדפסות, החומרים וכל מה שאני צריכה בעצם כדי לתפעל ולהניע את העסק. בשבועות הראשונים הייתי די בהלם והעסק לא ממש תיפקד, ולאחר מכן חזרתי ליצור ואני מנסה לאלתר ולעבוד ממה שיש. הצלחתי לקחת איתי מעט מלאי מהסטודיו, קניתי פה עוד קצת דברים וכשיש רגיעה אני מנסה להגיע לסטודיו באשקלון ולהמשיך לעבוד ואני גם כל פעם מביאה איתי עוד משהו, כדי שאוכל לתפעל חלק גם מכאן".
מרי מנסה להמשיך ולתפעל את העסק. "אני משתתפת בשופינג IL של גוגל, הנחות קשה לי לתת כרגע, כי אין לעסק זעיר כמוני אפשרות, אבל אני שולחת מתנה עם כל הזמנה בשווי של הנחה ראויה, כאות תודה על התמיכה והסבלנות. יש עיכוב במשלוחים בגלל המצב, אבל זה מחמם את הלב לראות את ההתגייסות של האנשים שנכנסים וקונים".
מה הלאה? "באוקטובר הייתה ירידה של 50% בהכנסות. אין לי תוכניות כרגע, אני מחכה לראות מה יהיה. אני אחזור לאשקלון כשיהיה שם רגוע באמת".

תקציר מנהלים | ContempoMary
ותק: 6 שנים
מספר מועסקים: 1
פיצוי? קיבלה מקדמה על חודש אוקטובר