לחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין הגיעו שלשום אלפי בני אדם כדי ללוות את נועה מרציאנו ז"ל בדרכה האחרונה. כמה שעות לפני שהחלה הלוויה, הותר לפרסום כי כוחות צה"ל חילצו את גופתה של התצפיתנית מעזה, והביא אותה לשטח ישראל. במשך יותר מחודש הוגדרה נועה חטופה, עד שבשבוע שעבר התקבל מידע מודיעיני על מותה בשבי חמאס.
"מהשבת השחורה אין לנו מנוחה", ספדה עדי מרציאנו, אמה של נועה, בלוויה. "ניסינו הכל, היום אנחנו מבקשים סליחה שלא הצלחנו. רק בת 19, נקטפת מאיתנו. שמרת עלינו, אבל אנחנו לא הצלחנו לשמור עלייך".
3 צפייה בגלריה
yk13681123
yk13681123
"מבקשים ממך סליחה". הלווייתה של נועה מרציאנו במודיעין
(צילום: דנה קופל)
אחותה יובל נפרדה: "רק לפני חודש הייתה לך יום הולדת, בסוף חגגת אותו בעזה. רציתי לקנות לך מתנה, והיא עוד מחכה לך בחדר ארוזה". האב אבי הספיד את בתו: "בשבועות האחרונים נתקלתי בארץ ישראל היפה. שאלו אותי מה אני צריך, תמיד עניתי שיש לי הכל ואין לי כלום. אין לי שמחה או נחמה. עכשיו יש לי מלאך בשם נועה. נועה, אני מבטיח לך שאת הדרך שרצית להוביל נמשיך ולא נעצור".
בתוך כך, ביום שישי נמצאה גופתו של קלמנס פליקס מטנגה, סטודנט מטנזניה שעד אז הוגדר כחטוף. מטנגה הגיע לישראל רק שלושה שבועות לפני שנרצח, כדי לעבור השתלמות בחקלאות ולשפר את מצבה הכלכלי של משפחתו. קונסול הכבוד של טנזניה בישראל, קסביאן נוריאל צ'יריץ', ציין כי צוות של יחידה מובחרת איתר את תרמיל הגב של מטנגה בחדרו בקיבוץ. "מצאנו שם את הדרכון והארנק עם קצת כסף מטנזניה ומחברות לימוד. זו טרגדיה נוראית".
3 צפייה בגלריה
yk13681137
yk13681137
נועה מרציאנו ז"ל
3 צפייה בגלריה
yk13681145
yk13681145
קלמנס פליקס מטנגה ז"ל