האמת, לא יודע מה לומר.
מצד אחד מחזור החזרה של הכדורגל למגרשים בישראל, משחקי הליגה הלאומית, עמד בסימן מחוות מרגשות. דקות דומייה, טקסים עם תמונות החטופים, שחקנים שחוגגים גול עם "עם ישראל חי" על הנעל. לכדורגלנים שלנו, שנאלצו לחזור לשחק בתוך ימי האסון והמלחמה, היה מסר של כאב והזדהות להעביר. וזה יותר מבסדר.
מצד שני, לא היה ממש מי שיקבל את המסר. היציעים, משיקולים ביטחוניים, היו ריקים מאוהדים.
אז היה טעם להחזיר את משחקי הלאומית, כשאין אווירה של כדורגל? אולי. אי־אפשר לזלזל בערך של השבת משהו מהחיים למסלולם. היה טעם לעשות את זה כשאין מי שיראה? לא בטוח.
+++
תגידו, מישהו זוכר שפעם, בגלגול אחר, כלומר במחזור הקודם, מכבי יפו ספגה חמישייה?
בשישי האחרון, בכל אופן, אחרי 40 ימי עצירה, מי שהיה צריך - קיבל הזדמנות להתייצבות, לריסטרט.
בשביל משימת שיקום מהסוג הזה ליפו יש את ג'ון אוגו, הבאר־שבעי במיל', בן 35 כבר, שבתקופה אחרונה השתתף במאמצי ההסברה של ישראל, כולל כניסה, כמו שהוא יודע לעשות, במוחמד סאלח. "איפה היית כשנרצחו ישראלים?" כתב לו למשל.
בשישי אוגו הוסט ממשבצת הקשר האחורי הקבועה לבלם. משחק מצוין שלו עזר ליפו לעצור רצף של שלושה הפסדים עם תיקו (1:1) נגד טבריה.
ועכשיו, ביחד, כמו שהוא אוהב ששרים לו: "אוגו משוגע, אוגו משוגע". או בגרסה עדכנית: "מי משוגע? אוגו משוגע".
+++
עוד קבוצה שקיבלה הזדמנות לסוג של התחלה חדשה היא הפועל עכו. במקרה שלה, האמת, נראה כאילו רק עכשיו פתחה את העונה.
אז בשישי היא השיגה ניצחון ראשון העונה, ועוד על בני־יהודה שעד לפני חודש וקצת להטה עם שלושה ניצחונות רצופים; עכו, אגב, עשתה את זה עם רביעייה (3:4), יותר ממה שהבקיעה בכל המחזורים שקדמו לעצירת הליגה.
+++
עוד משהו בקטנה: בדקות הסיום של המשחקים אפשר היה לחזות באינפלציה של שחקנים על הגב, על הדשא, רגל למעלה, תופסים שרירים, פרצופים כואבים.
באותם רגעים אי־אפשר היה שלא לשאול אם זו התוצאה של כושר לקוי בשל עצירת המשחקים, או שסתם, כרגיל, הליגה חזרה, ואיתה בזבוזי הזמן.
+++
תוצאות מחזור 8: מכבי יפו - עירוני טבריה 1:1. ליפו: גיל יצחק (88). לטבריה: עצמי (ממאדו דיאבטה 64). בני־יהודה - הפועל עכו 4:3. לבני־יהודה: אבובאקר בארי (28), אלירן עטר (39), יניב מזרחי (84). לעכו: אופק אטיאס (5), נתנאל חגאני (21), גיתי סופיר (51), ג'פרי ניסמבאום (57).
הפועל ר"ג - הפועל רמה"ש 3:2. לר"ג: לירן אלמליח (17), אושר אבו (91 בפנדל). שגיא דרור (17) החמיץ פנדל. לרמה"ש: רועי הר (10), ריצ'רד קולה (29), ניב לבנת (44). בן רייכרט (25) הורחק.
הפועל ראשל"צ - נס־ציונה 1:1. לראשל"צ: איברהים באדיר (28). לנס־ציונה: עדן הרשקוביץ' (41).
כפר־סבא - כפר־קאסם 0:0.
(ספי פסטרנק)
הנבחרת הצעירה. הנבחרת בהדרכת גיא לוזון הפסידה 2:1 (רן בנימין צימק) שלשום לפולין בחוץ ובתום שני מחזורים במוקדמות אליפות אירופה היא עם אפס נקודות. את הקמפיין היא פתחה עם הפסד 1:0 לבולגריה בחוץ.
נבחרת הנוער. אחרי שהביסה 0:6 את איי פארו במחזור הראשון, החבורה של אופיר חיים גברה אתמול 0:1 על ארמניה בזכות שער של סייד אבו פארחי והבטיחה את עלייתה לשלב העילית במוקדמות יורו 2024.