הכדורגל הישראלי חזר שלשום והשמיים לא נפלו. הליגה הלאומית התחדשה והכל עבר בשלום. למרות המכתב הצבוע ששלחו בשבוע שעבר בית"ר ירושלים, בני־סכנין, הפועל חדרה ומ.ס אשדוד, ראינו שהכדורגל דווקא יכול לחזור לפעילות בימי המלחמה.
את המכתב ששלחו ארבע הקבוצות הללו צריך לסגור עם גילוי נאות: אנחנו הקבוצות הכי חלשות בליגה ונרוויח מאוד מדחייה של כמה שבועות כי בינתיים יגיע חלון ההעברות של ינואר ואז נוכל לשנות את הסגל שלנו.
צריך לקוות שאף אחד לא ייקח את המכתב הזה ברצינות ושליגת העל תחזור לפעילות כמתוכנן בסוף השבוע הקרוב. כל עוד המצב יישאר כמו שהוא עכשיו – אין סיבה שלא ישחקו כאן. אפילו שזה בלי קהל, אפילו אם היציעים יהיו ריקים עד סוף העונה. פשוט אין ברירה אחרת. אסור לתת פרס לטרור ולהשבית את החיים.
ועכשיו, אחרי שסיימנו להתעסק באיך, מתי ולמה ליגת העל צריכה לחזור, אפשר כבר לדבר מקצועית על כדורגל.
זה עבר מתחת לרדאר, אבל מכבי ת"א נראתה מעולה בניצחון על זוריה בקונפרנס־ליג. הקבוצה של רובי קין שיחקה כאילו לא נכפתה עליה פגרה של חודש וניצחה בקלילות.
נכון, היריבה ממול הייתה די חלשה, ועדיין מכבי ת"א ניצחה בצורה משכנעת והוכיחה פעם נוספת שהיא הפייבוריטית לזכות באליפות העונה. כבר יש לה עוצמות של אלופה והיא רק צריכה לעשות תיקונים קטנים בהגנה כדי להפוך לקבוצה שיהיה בלתי אפשרי לנצח.
הסגל הישראלי של מכבי ת"א טוב יותר מאלו של יריבותיה, ואפשר לראות את זה בנבחרת. תוציאו משם את שחקני מכבי ת"א ואין לה מספיק שחקנים לאימון. בעונה שבה יש חוסר ודאות סביב השחקנים הזרים והמחויבות שלהם, זה יתרון גדול. למרות כל מיני שמועות עושה רושם שרובי קין לא הולך לשום מקום, וזה טוב עבור הצהובים.
אם מוליכת הטבלה הנוכחית תשמור על הקצב הזה, קשה לחשוב על תסריט אחר לסיום העונה מלבד טקס הנפת צלחת האליפות בבלומפילד.
לצערה של מכבי ת"א, אם זה יקרה אז האירי לא יישאר כאן בעונה הבאה והיא שוב תצטרך לחפש מאמן חדש.