את הראיון והצילום המשותף של דניאל והילה קארש, האחיות היחידות בליגת העל בכדורסל, ערכנו ביום שישי, 6 באוקטובר. אז שתיהן התכוננו לפתיחת העונה. אף אחד לא העלה על דעתו שפחות מ־24 שעות לאחר מכן מחבלי חמאס יבצעו טבח מזוויע ביישובי הדרום והמלחמה בעזה תיפתח.
1 צפייה בגלריה
yk13682234
yk13682234
(צילום: עוז מועלם)
יותר מ־40 יום חלפו מאז אותה שבת ארורה והספורט בישראל מתחיל לחזור לשגרה – הערב תצא לדרך ליגת הנשים בכדורסל עם ישראליות בלבד לפחות עד סוף הסיבוב הראשון. דניאל (22) ממכבי אשדוד והילה (19) מהפועל ראשל"צ יהפכו כעת לשחקניות המובילות של קבוצותיהן, ולמעשה של הליגה כולה.
"הכדורסל הוא הדבר היחידי שמאפשר לי לשמור על שפיות בכל הבלגן הזה", מודה הילה, שנשמעת כצפוי שונה לחלוטין מאשר בראיון ההוא בתחילת אוקטובר. "כל היום שומעים מה קורה מכל הכיוונים, והכדורסל נותן שעתיים־שלוש ביום של שקט נפשי, שעוזר בעיקר לעבור את הימים הקשים האלה".
דניאל מסכימה: "החזרה לשגרה, לפחות ביציאה מהבית ובהגעה לאימונים, היא פשוט אוויר. בכל פעם שאני מגיעה למגרש, אני מרגישה שזאת זכות שניתנה לנו להמשיך בעשייה שלנו בתוך כל שגרת המלחמה. התקופה האחרונה נתנה לנו פרופורציות, אימונים טובים או פחות, בכל יום שאני יוצאת מהבית ומגיעה לאולם כדורסל אני מודה על כך".
אתן נמצאות בקבוצות מהערים המופצצות ביותר בזמן המלחמה, איך בכלל אפשר היה לעשות שגרת אימונים?
דניאל: "ראשי הקבוצה באשדוד עשו מאמצים שנרגיש בטוחות להגיע לאימונים, ומצאו פתרונות יצירתיים על מנת שלא נצטרך להגיע כל יום לאשדוד. עד כה לא תפסה אותנו אזעקה בזמן אימון, אבל אם כן יש לנו מרחב מוגן באולם".
הילה: "מתנהלים לפי הנהלים, ימים משוגעים, אין ספק".
למרות גילה הצעיר, דניאל היא אחת הכדורסלניות הישראליות המובילות בשנים האחרונות בליגת העל ובנבחרת, שבמדיה שיחקה ביורובאסקט האחרון שנערך בארץ. היא הגיעה לאשדוד אחרי שנתיים מוצלחות ברמה"ש, שאותה הוליכה אשתקד לחצי גמר הפלייאוף. גם הילה, בדומה לאחותה הגדולה, היא רכזת, ובשנה האחרונה הפכה לאחד הברגים המרכזיים בהפועל ראשל"צ וכמובן בנבחרות הצעירות של ישראל.
ליגה רק של ישראליות היא החלטה נכונה במציאות הקיימת?
הילה: "יש יתרונות וחסרונות. מצד אחד יחסי הכוחות בליגה ישתנו, אבל מצד שני זה ייתן במה והזדמנות לישראליות צעירות".
דניאל: "ההחלטה דינמית ותלויה במצב רגעי. מאמינה שאם המצב יירגע בקרוב, ההחלטה תשתנה ויגיעו לפה זרות".
מה קורה כשאתן אחת מול השנייה?
דניאל: "אנחנו מאוד תחרותיות, נשמור אחת על השנייה הכי חזק ונעשה הכל כדי לנצח".
הילה: "מחוץ למגרש אנחנו החברות הכי טובות, אבל עליו אנחנו מתייחסות אחת לשנייה כמו לכל שחקנית אחרת. כיף לראות אותה מצליחה, כל עוד נגדי היא מפסידה".
דניאל: "כשהיא הייתה קטנה היו אומרים לה 'את אחות של דניאל'. אחרי העונה המעולה שהיא נתנה, הלכתי בגאווה ואמרתי שאני האחות של הילה".
משחקי המחזור הראשון (19.00): פ"ת – רמלה, רמה"ש - מכבי חיפה, הפועל ירושלים - ראשל"צ, אס"א ירושלים - אשדוד, חולון - ר"ג.