אוכל: בשבוע שעבר התהלכתי ברחוב דיזנגוף בת''א ושמתי לב לשולחן אחד ערוך בביסטרו Chez Vivie. סכו''ם, כוסות ושני כיסאות, ועל אחד הכיסאות ניצבת תמונת החטופה רומי גונן. המלצרית שעמדה ליד סיפרה שרומי עבדה כאן בתור מלצרית והיא נחטפה מהמסיבה ברעים וכולם כאן אוהבים אותה ומחכים לה. אז החלטתי שהמדור יוקדש לרומי ולמסעדה שכה אהבה לעבוד בה וגם לאכול בה.
Chez Vivie, או ויוי, כפי שכבר מכנים אותה הקבועים, היא פנינה מדוברת ומבוקשת על פינת הרחובות דיזנגוף ובן־גוריון, המאפשרת לתושבי השכונה, כמו לאורחים מחוץ לת''א, ליהנות מתפריט בסגנון בראסרי צרפתי עדכני, עם התייחסות לים תיכוניות. את המקום מפעילים שני שפים מוכשרים, רומן דוידוף ואבי בילינסקי, שמאחוריהם ניסיון רב־שנים.
זה המקום לאכול בו סטייק ברוטב פלפלת עם צ'יפס או טרטר בקר וגם דגים נאים, אויסטרים, בגט ולחמי מחמצת טובים של ''חגי והלחם'', שאפשר לחסל עם צלחת גבינות צרפתיות.
יש פה גם מנות פסטה טובות, ספיישלים יומיים מתחלפים וקינוחים קלאסיים, הכל ממש ברוח של בראסרי.
וברוח של בראסרי צרפתי, גם כאן השירות לבבי ויעיל, גם כאן מוטבע שם המקום על גבי הצלחת בפונט המקובל, והאווירה פריזאית גם בזכות העיצוב והתחושות במקום. תפריט האלכוהול והיין מגוון ומציעים אותו כאן במחירים זולים משמעותית מהמקובל בעיר, ובאופן כללי מקבלים כאן תמורה טובה למחיר וזה ראוי להערכה. המקום חזר עכשיו לפעילות אחרי שהיה סגור עקב המלחמה, ואף הספיקו לעבוד כאן על תפריט בראנץ' שווה שמוצע בימי שישי ושבת בצהריים.
זיכרון: הגעתי לכאן ביום שישי האחרון והמקום היה מלא עד אפס מקום, למעט השולחן של רומי. היה משמח לראות מסעדה מלאה, כפי שלא ראיתי בשבעת השבועות האחרונים. מנגד, השולחן הריק של רומי קורע את הלב ומזכיר לנו שאי־אפשר לשבת בשקט עד שרומי וכל החטופים יחזרו. התיישבתי לשיחה עם איציק לוי וגיא גמזו, שניים מהבעלים של המקום, וגם עם קסם גולדשטיין האחמ''שית ואיל כרמל. כולם היו חברים של רומי ורצו להיות לצידה ובחברתה, הן במשמרת והן מחוץ לעבודה.
''הנה רומי בהדרכת יין'', אומרת לי קסם ומראה לי סרטון של רומי עם חיוך ענק ואנרגיות מתפרצות, בעודה מנסה לפתוח בקבוק יין מבעבע שאח”כ השפריץ לכל עבר לקולות צהלה שלה ושל הסובבים.
רומי הייתה אלופת מכירות היין של המקום, והמנה האהובה עליה כאן הייתה סלט קיסר, ואותו אני מזמין כדי להתחבר לרגע, וגם כי אני אוהב את הסלט הקלאסי הזה שלא מוצאים בכל מקום. רומי גדלה בצפון הארץ, בכפר ורדים, ועברה לעיר הגדולה לפני פחות משנה כדי לטרוף את העיר. היא הקפידה לנסות מקומות אוכל ויין חדשים עם חברותיה והייתה סקרנית לטעום מהכל, ליהנות מכל ביס ומכל רגע.
ביום שישי, 6.10, רומי עבדה במשמרת כפולה, וכולם כבר ידעו ושמעו על המסיבה שאליה היא נוסעת עם חברתה הטובה, גאיה – כולה התרגשות לקראת רגע הזריחה בדרום, שהפך לסיוט. מאז אותו בוקר ארור שבו רומי נחטפה וחברתה הטובה גאיה חליפה נרצחה, הפכו החברות וכל צוות המסעדה לסוג של חמ''ל וגם לכוח שנרתם ופעיל איפה שרק ניתן. כולם כאן עם חולצות של מטה החטופים, עם דיסקיות וצמידים ובעיקר עם הרבה געגועים. כשאיציק וגיא החליטו לפתוח שוב את הדלתות היה להם ברור שיהיה שולחן אחד שיחכה לרומי. הם גם הזמינו את משפחתה לראות את השולחן וליהנות מארוחה טובה כמו שרומי הייתה ממליצה.
בבוקר שבת הגעתי לעין חמד כדי לצעוד עם משפחות החטופים וגם לפגוש את את אמא של רומי - מירב גונן לשם, אישה חזקה ומלאת אנרגיות, תקווה ואמונה שהיא תשוב אלינו ותמשיך להפיץ אור ואהבה.
Chez Vivie. דיזנגוף 166 ת”א. טלפון: 053-540-9272