נירלט, יצרנית הצבעים מקיבוץ ניר עוז שמפעלה נשרף והושבת כליל ב־7 באוקטובר, רוכשת את חברת דקוליין, יצרנית צבעים מאזור התעשייה עמק חפר. הרכישה תשמש כפתרון חלופי למפעל בקיבוץ, שנדרשת בנייתו מחדש.
דקוליין נרכשה מידי בעליה הפרטים ויויאן ודני מינץ תמורת 63 מיליון שקל. מחזור מכירותיה השנתי כ־50 מיליון שקל. בשבוע שעבר קיבלה נירלט מקדמה בסך 100 מיליון שקל מהמדינה על חשבון הפיצוי ממס רכוש, בגין הנזק שנגרם למפעל. דקוליין עוסקת בייצור, מכירה ושיווק של מוצרי צבע וציפויים דקורטיביים. מדובר במפעל ותיק המעסיק 60 עובדים.
1 צפייה בגלריה
yk13682334
yk13682334
(עמרי לוטן, מנכ"ל נירלט | צילום: איקי מימון)
מנכ"ל נירלט, עמרי לוטן: "אחרי שישה שבועות אנחנו מסוגלים להודיע שכל המוצרים יחזרו לשוק. כל אחד ממקור אחר, אבל מוצרים שלנו, זה הישג גדול. מדובר ברכישה מאוד מהירה".
העסקה כפופה לאישור הממונה על התחרות. נירלט היא המפעל השני בגודלו לאחר טמבור לייצור צבע בישראל ומחזור מכירותיו השנתי 450 מיליון שקל. בנירלט מקווים שהממונה תתחשב בעובדה כי נותרו ללא אמצעי ייצור. בניר עוז הפעילה החברה שני מתקני יצור: הראשי לייצור צבעים לבית שפכטל וציפויים, שנשרף; והמתקן המשני, שלא נפגע ויחל מהשבוע הבא לייצר צבעים לתעשייה. בסך הכל מעסיקה נירלט 200 עובדים, שימשיכו לעבוד גם במפעלים אחרים של הקבוצה.
נירלט נמצאת במשא ומתן מתקדם עם ספק אירופי מוביל, במטרה לייצר עבורו את מגוון מוצרי הצבעים האקריליים שלה. החברה נמצאת במשא ומתן מתקדם גם לשכירת מרכז לוגיסטי בבאר־שבע, שייתן מענה דומה למרכז הלוגיסטי שהיה לה בקיבוץ ניר עוז.
לוטן: "נירלט חברה חזקה וממשיכה במלוא הנחישות קדימה. אני נפעם בכל יום מחדש מהאנרגיות, מהמקצוענות, מהמחויבות ומהיעילות של כל עובדי ומנהלי החברה. למרות הפגיעה המהותית שספגנו במפעל בניר עוז, ולמרות שחלקם הגדול של העובדים תושבי הדרום והעוטף בפרט, שחווים מציאות בלתי נתפסת, הרי שכולם נרתמים במלוא העוצמה".