לפני חמש שנים החליטה רויטל ארנון ממודיעין לעשות שינוי בחייה, והחלה להדריך סיורים קולינריים בשוק של רמלה ("מקום שוקק ואותנטי, כמו של פעם, ואין לו מחירים של שוק הכרמל ומחנה יהודה, אי־אפשר שלא להתאהב בו"), וכן הנהיגה טיולי נשים לאיסטנבול. "אני אוהבת להדריך, להאכיל, לגלות לאנשים עולם", היא מכריזה. "לאחרונה תיכננתי ובניתי סיורים במקומות נוספים בטורקיה, אבל מאז 7 באוקטובר הכל התנפץ לי והטיולים בטורקיה התבטלו. אחרי מה שקרה עם הטורקים, מחקתי אותם. עד שארדואן ימות, אני לא נכנסת לשם. בשוק ברמלה אין לי בעיה להדריך, אבל לאנשים אין עכשיו מצב רוח. לקוחות התקשרו אליי ואמרו שהם מבטלים את הסיורים שקבענו, בגלל המצב".
מסתבר שארנון (45) ויתרה על קבלת פיצוי מהמדינה. "ההכנסות באוקטובר ירדו ב־%100, אבל לא דרשתי. בפעמים קודמות הרשויות דרשו בהמשך שנחזיר כספים למדינה, ולא בא לי להתעסק עם זה. למה אני מצפה מהמדינה? שיחזירו את השקט. ברגע שיחזירו את הביטחון, לאנשים יהיה כוח וכיף לקום בבוקר ולהזמין סיורים, לצאת ולבלות".
אז במקום לקבל פיצויים היא מצאה אלטרנטיבות פרנסה עד שתיגמר המלחמה, והיוזמה שלה עוזרת גם לעסקים בשוק רמלה. "אני משתפת פעולה עם הסוחרים ועובדת עם מעדניית 'מוצרלה', שמספקת גבינות, פסטה ובורקס 'באבא בשוק' – אנשים מזמינים מהם מוצרים באינטרנט ופעם בשבוע אני מנהיגה נקודת מכירה־איסוף, בבית שלי, במודיעין. כמו כן אני מלקטת מוצרים מהשוק – תמרים, עוגיות, פיצוחים, תבלינים, מאפים ועוד, ומכינה מארזים לשבת. אני מכינה את המארזים מכל הלב – אורזת את כל האהבה בפנים. יש לי אפילו משלוח NHUJS שמכיל כל טוב מהחנות ההודית. אני מביאה את המארזים לבית הלקוחות במודיעין ובערים וביישובים מסביב לה, ואם יהיה צורך ודרישה מאזורים נוספים, איעזר בשליחים".
מחיר מארז פינוק לשבת או ליום הולדת – 150 שקל, ואם רוצים מארז משודרג, המחיר עולה בהתאם לדרישה. טלפון לבירורים ולהזמנות: 050-7507107

תקציר מנהלים

ותק: 5 שנים
מספר מועסקים: 1
פיצוי? "ההכנסות באוקטובר ירדו ב־100%"