חברת אבטחת הסייבר הישראלית קאימרה טכנולוגיות הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל־אביב בקשה דחופה למתן צו פתיחת הליכים. זאת לאחר שצברה חובות בסך כ־28 מיליון שקל. החברה מבקשת למנות לה נאמן זמני.
החברה נוסדה בשנת 2012 והיא חברת אבטחת סייבר ישראלית הפועלת בתחום המובייל. היא הוקמה על ידי ותיקי תעשיית הסייבר ונחשבת לחברה בולטת בתחומה. הדירקטורים המכהנים בחברה נכון להיום הם שלום תורג'מן, יעקב גלנטי ועוד שני אזרחים סינים. תורג'מן וגלנטי היו בעבר יועצים של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.
בעבר פורסם כי עם מייסדי החברה נמנים עמרי לביא ושלו חוליו שסייעו גם להקמת NSO. לביא וחוליו כבר לא קשורים לחברה מספר שנים.
החברה פיתחה ושיווקה מערכת הגנה למכשירי סמארטפון מבוססי אנדרואיד מפני מתקפות ואיומי סייבר. נטען כי במסגרת זו פיתחה החברה גרסה משלה למערכת ההפעלה של אנדרואיד אשר מגנה על המשתמש מפני איומי הסייבר שקיימים על הטלפון הנייד (ובכלל זה – מפני האזנות וציטוט לשיחות, סוסים טרויאנים, תוכנות נוזקה, דליפת נתונים ועוד).
במסגרת הבקשה נטען כי לקוחות החברה הם בעיקר מוסדות ממשלתיים, גופי ביטחון, גופים מסחריים שונים בעולם ועוד.
עוד נטען כי בעסקה טיפוסית מוכרת החברה ללקוח מכשירי סמארטפון מאובטחים (מסוג גוגל פיקסל) שעליהם מותקנת התוכנה שפיתחה. במרבית העסקאות החברה מספקת ללקוח הן את התוכנה והן את החומרה (מכשירי הסמארטפון), ובחלק מן העסקאות החברה מספקת ללקוח את התוכנה בלבד והחומרה נרכשת ישירות על ידי הלקוח. לאחר שהחברה מספקת ללקוח את מכשירי הסמארטפון המאובטחים (התוכנה ובמקרים מסוימים החומרה) היא ממשיכה להעניק שירותי תמיכה ותחזוקה שוטפים בתמורה לתשלומים קבועים.
ירידה בהכנסות
כמו כן נטען כי מאז הקמתה ועד היום גייסה קאימרה השקעות הון בסך כולל של למעלה מ־15 מיליון דולר וזאת במספר סבבי גיוס. האחרון שבהם היה בשנת 2016, ובו גויס הון בסך של 8 מיליון דולר.
כיום לחברה בעלת מניות יחידה, תאגיד זר בשם SCT, שרכשה את מניות החברה ב־2019 והזרימה עד היום לחברה הלוואות בעלים בסך של 6.88 מיליון דולר. עוד נטען כי במהלך 2023 סבלה החברה מירידה חדה בהכנסותיה שהסתכמו נכון לסוף אוקטובר בסך של 530 אלף דולר. נכון להיום מועסקים בחברה 9 עובדים בלבד.