הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה אתמול כי באוקטובר נרשמה ירידה חדה של 18% במספר המשרות הפניות במשק, ל־93,352 משרות, לעומת 114,274 משרות פנויות שהיו בספטמבר. מדובר בירידה של 13%. הירידה החדה במשרות הפנויות נובעת בעיקר מכך שמעסיקים רבים חדלו עם פרוץ המלחמה לחפש עובדים, ועם זאת עובדים שהתכוונו להתפטר או לעבור לעבודה אחרת נמנעו מלעשות זאת, מחשש שיישארו ללא תעסוקה. בשל המחסור בעובדים זרים ובפלסטינים נרשמה עלייה במספר המשרות הפנויות בענפי הבינוי.

מכסת החלב לרפתות בעוטף הוגדלה ב־15 מיליון ליטר

תוספת מיוחדת של 15 מיליון ליטר חלב לרפתות העוטף. שר החקלאות אבי דיכטר הנחה את מועצת החלב כי שליש מתוספת מכסת החלב שביקשה המועצה לשנת 2024 יוקצה לחיזוק הרפתות ביישובי העוטף, שמהוות 6% מכלל תפוקת החלב בישראל. בעוטף פועלות 23 רפתות, בקיבוצים ובמושבים. מועצת החלב ביקשה תוספת של 45 מיליון ליטר ל־2024, כאשר 30 מיליון ליטר יופנו כעת לשאר הרפתות בישראל. בשנה שעברה נרשם גידול של 2% בצריכת החלב בישראל והתוספת הנוכחית נועדה לכסות את הגידול בצריכה. כל תפוקת החלב בישראל, נכון ל־2023, היא 1.5 מיליארד ליטר. רפתות העוטף נפגעו קשה ב־7 באוקטובר והפכו לסמל לעמידות לאחר שחזרו לעבוד באופן חלקי כבר בשבוע הראשון למלחמה.

חברת הספנות MSC מחדשת את הקו מאשדוד לרוסיה

MSC, חברת הספנות מהגדולות בעולם, שנמצאת בבעלות שווייצרית, מחדשת את קו השירות מאשדוד לנמל נובורוסיסק ברוסיה - הנמל הקרוב ביותר למוסקבה. מדובר בקו עונתי שפועל לטובת יצוא חקלאי מישראל ומחודש בתחילת כל עונה מנובמבר עד מאי.