שבוע בלבד אחרי פרוץ המלחמה, המסעדה־פיצרייה "הפונדק" במושב ניר עקיבא שבנגב, בין נתיבות לבית קמה, שוב נפתחה. "בשבת השחורה היינו בממ"ד עד הלילה, שמענו קולות מפחידים מתקרבים ולא קלטנו את גודל האסון, ובלילה התפנינו מהמושב", מספרת אלינור רוזן, שמסייעת לבעלה יואב בהפעלת הפונדק. "אחרי שבוע במרכז הבנו שאנחנו רוצים להיות רק בבית, למרות כל הבלגן. חזרנו ובהתחלה עשינו בעיקר משלוחים. עכשיו אנחנו פתוחים, החל משש בערב, מלבד ראשון ושישי, עד הסלייס האחרון. חיילים ואנשים מהמושבים באזור שמחים לבוא ולהתאוורר, מה גם שיש לנו מרחב מוגן. מגיעות גם משפחות. המקום שלנו ידידותי לילדים ויש בחצר ארגז חול".
1 צפייה בגלריה
yk13685612
yk13685612
(צילום: אלינור רוזן ורז שחף)
הפונדק הוקמה לפני ארבע שנים על ידי יואב, נגר במקצועו, שהחליט לעשות שינוי בחייו. "לקחנו את כל הרהיטים שהיו בנגרייה והעברנו אותם למסעדה. העיצוב מאוד יפה, אקלקטי ומיוחד. הכל מהכל", מעידה רוזן. "יואב למד ושכלל את יכולותיו בתחום הבצק ועכשיו הוא פיצה שף. הוא אפילו בנה את טאבון העצים במו ידיו".
מהטאבון הזה רוזן שולף את הפיצות הטעימות שלו. "יש לנו מלא סוגים. הלקוחות הכי אוהבים את הפיצה העוקצנית — חריף, גבינת פטה ופלפלים קלויים. יש פוקצ'ה תוצרת בית עם ממרחים, תפוח אדמה מדורה, סלטים מירקות שאנחנו מגדלים במשק, שקשוקה ומרקים". מחירי הפיצות נעים בין 40 ל־60 שקל. המקום כשר, אך נטול תעודת כשרות.
הפונדק, מושב ניר עקיבא, 053-2445922