בשיתוף בנק הפועלים
העסק: "מעבדות ד"ר דבור" בכפר בית ג'אן, קרוב לגבול לבנון. את העסק המשפחתי למוצרי קוסמטיקה טבעיים הקים פרופ' זיאד דבור ב־2010 — אז היה עדיין ד"ר. דבור החליט לא לשנות את שם המותג גם כשהפך לפרופסור.
איך הכל התחיל: הרעיון נולד בעקבות מחלה של אחת מבנות המשפחה, שסבלה מאטופיק דרמטיטיס. "לא רציתי לתת לה חומרים כימיים, ולכן יצאתי לחפש בכפרים הדרוזיים פתרונות טבעיים כמו שעשו בתחום בעבר", מסביר פרופ' דבור. "הרי לא מטפלים בתופעות כאלו רק ב־100 השנים האחרונות. הגעתי לנוסחה של קרם טיפולי טבעי לעור בעייתי, שעזר לה רבות והציל לה את העור".
1 צפייה בגלריה
yk13684056
yk13684056
(פרופ' דבור במעבדה בבית ג'אן)
כיום החברה מוכרת עשרות מוצרי קוסמטיקה טבעית ללא כימיקלים מזיקים, המבוססים על שילוב בין המסורת הדרוזית לבין הידע של פרופ' דבור ובני משפחתו. פרופ' דבור הוא רוקח בעל תארים מהאוניברסיטה העברית והטכניון, מרצה בכיר באקדמיה, ושימש גם בתור הרוקח הראשי של צה"ל. לעסק גם חזון חברתי והוא מעסיק רק נשים דרוזיות. נכון להיום, החברה מעסיקה כ־10 עובדות.
הקשיים בעקבות המלחמה: העסק נמצא קרוב לגבול, מה שהוביל לסגירת מרכז המבקרים, אליו הגיעו המוני לקוחות כדי להיחשף למוצרים ולבקר בגינת צמחי המרפא. "התחלנו לשים דגש על מכירה ברשת, אבל אין בנושאים האלו הוקוס פוקוס, קשה להרים את זה מעכשיו לעכשיו", אומר פרופ' דבור. "חשוב לנו לתת לנשים אפשרות לעבוד ולשמור על שגרה, במיוחד בימים כאלו שבהם מרבית הבעלים גויסו למילואים". אגב, גם דבור עצמו היה מגויס עד לפני מספר ימים.
איך קונים? כל הפרטים, המוצרים ודרכי ההזמנה נמצאים באתר החברה.
בשיתוף בנק הפועלים


פורסם לראשונה: 00:00, 21.11.23