קבוצת הנדל"ן חנן מור הגישה אתמול בקשה לצו עיכוב הליכים לביהמ"ש המחוזי בת"א, לאחר שנקלעה לקשיים. הבקשה היא למנות מנהל שיגבש הסדר עם הנושים. במסגרת הבקשה היא טענה, באמצעות עו"ד צוריאל לביא ויוסי מנדלבאום ממשרד ליפא מאיר ושות', כי חובות העבר של החברות כלפי הנושים הם בסך של כ־2.7 מיליארד שקל. המטרה של החברה שנמצאת בהליך בניה של כ־1,100 יחידות דיור, הוא להמשיך לפעול. השופט חגי ברנר לא נעתר בשלב זה לבקשה במעמד צד אחד וקבע דיון במעמד הצדדים ל־28 בנובמבר .
בבקשה נטען כי בשנה האחרונה (ובייחוד בחודשים האחרונים) התגבשו נסיבות שהובילו לקיפאון בשוק הנדל"ן, יחד עם הקשחת תנאי אשראי ומימון. נסיבות אלו כללו אינפלציה מטפסת, העלאת ריבית בנק ישראל, אי־יציבות פוליטית, שסע חברתי שהלך והעמיק, ומלחמה. לזה הצטרפה ריבית רבעונית בסך של כ־25 מיליון שקל, עבור נושי פרויקט שדה דב, אשר העמידו לחברה מימון לרכישתה של הקרקע וכן הקשחת עמדת אחד מהנושים, בנק לאומי.
הקבוצה טוענת כי, "בבקשה זו מוצג מתווה ראשוני לתוכנית הסדר חוב לנושים שתגובש יחד עם מינהל ההסדר, בשיתוף פעולה והסכמות עם הנושים". מהבקשה עולה כי נכון למועד הנוכחי, מור אחזקות מבצעת ארבעה פרויקטים של בנייה למגורים בהיקף של כ־1,100 יחידות המצויות בשלבי ביצוע / אכלוס שונים, כאשר כ־900 יחידות דיור מתוכן נמכרו.