3 צפייה בגלריה
yk13685603
yk13685603
(צילום: דניאל לילה)
הפטריוטיות
ישראלה, סופגניית הדגל (תרתי משמע) של רשת "מאפה נאמן" (1), במילוי קרם פטיסייר ובציפוי מעוטר בסוכריות כחול־לבן, מצטרפת לסופגנייה הקלאסית של הרשת, במלית ריבה פשוטה, ושתיהן פורטות על נימי הנפש גם בטעמיהן הנוסטלגיים, למי שזוכר את הסופגניות של פעם (5–12 שקל). הסופגנייה הפטריוטית ונטולת הגלוטן של רשת ביגה (2), עם מלית קרם וניל ועיטור סמלי בצבעי הדגל, רכה וטעימה, אם כי מעט כבדה (13 שקל).

נאמנות למקור
לטובת הבריאות והדיאטה, כבר מזמן סלחנו לסופגניות האפויות למרות שאינן עונות בדיוק על מצוות ה"שימו שמן" של החג. גרסה משודרגת ומוצלחת מאוד שלהן מצאנו במריטוצי האיטלקיות של בוטיק סנטרל, מעין בריוש ייחודי עם מלית קצפת אוורירית או קרמל מלוח. אהבנו, גם את המחיר (8 שקלים).
חמימות וטעימות
בצק הסופגניות של מאפיית לחמים אוורירי ונעים מאוד לחיך, והמליות (תות שדה, שוקולד אגוזי לוז, ריבת חלב) טעימות ובשפע. המראה פשוט, ישיר, לא מצועצע (בקטע טוב!) ואין ציפויים, מה שמאפשר להקפיא את מה שנשאר ולחמם כשרוצים (9 שקלים). פחות התלהבנו מהלביבות האפויות (תפו"א וכרישה, בטטה, תרד וגבינות) שעוברות במראה, אך לא במהות, כי אינן מטוגנות (5 שקלים ליחידה).
3 צפייה בגלריה
yk13687121
yk13687121
צילום: בועז לביא
נחמה מתוקה
הסופגניות המיוחדות של ביסקוטי עונות לצו השעה – הצורך בנחמה עמוקה, בלי חשבון. כדורי הבצק העשיר והמטוגן מצופים וממולאים במגוון דקדנטי השואב השראה מעולם הממתקים (מרשמלו, טופיפי, פרלין שוקולד נוגט, פאדג' מוקה פקאן, מרמלדה מנגו). הטעמים טובים, אף כי רובם מתוקים מדי ולא תמיד מתחברים לבצק, הביצוע מושקע ויפהפה, והמחיר בהתאם (14 שקל ליחידה).

קלאסיקה מורכבת
הכוכבת האמיתית בקולקציה של מיקי שמו (1) היא הסופגנייה עצמה – רכה, אוורירית ובמתיקות מרומזת. המליות הפשוטות (ריבה, ריבת חלב) והמילויים והציפויים המהודרים יותר (פררו רושה, אמרנה, קרמל מלוח), כשחקני המשנה, נדיבים וטעימים לא פחות (6–19 שקל). אין גם על הנבחרת השנתית של רולדין (2), עם סופגנייה בסיסית מנצחת וחידושים המתהדרים בטעמים מורכבים ובוגרים (מרנג יוזו, קרם קסיס ויוגורט), שיוצרים שלם מדויק וטעים (7–16 שקל).

3 צפייה בגלריה
yk13701525
yk13701525
חנוכה במקס ברנר | צילום: דני גולן
עוטפים בתמיכה
שני מיזמים מרגשים לחג החנוכה:
חלק ממארזי המתנה המיוחדים של מקס ברנר, שהוכנו בשיתוף פעולה עם עמותת אקי"ם כתמיכה בקהילה, כוללים גם נרות מבית עסק בעוטף עזה (68–249 שקל). max-brenner.co.il
קק"ל מעמידה לרשות עסקים מהדרום ומהצפון שנפגעו במלחמה את האנגר 11 בנמל תל־אביב ליריד ענק שייפתח ליומיים, ויימכרו בו ירקות, פירות, בגדים, פריטים לבית ועוד (7 בדצמבר, 9:00־21:00, 8 בדצמבר, 9:00־14:00).