אחרי בלגן גדול ועיכובים ארוכים: הביטוח הלאומי הודיע אתמול כי העביר יותר מ־148 מיליון שקל למפוני הצפון והדרום שבחרו שלא להיכנס לבתי מלון אלא למצוא לעצמם לינה באופן עצמאי.
הזכאים יראו את התשלום בחשבונם היום - 48 יום מתחילת המלחמה, ויותר מחודש מאז ההבטחה שיקבלו את הכסף. מדובר ב־200 שקל למבוגר ו־100 שקל לילד ליום.
1 צפייה בגלריה
yk13686145
yk13686145
(מפונים במלון כפר המכביה | צילום: אסי חיים)
בביטוח הלאומי דיווחו כי סך כל עלות התשלומים שהועברו עד היום היא 261.2 מיליון שקל.
לפי הביטוח הלאומי, הכסף הועבר לאחר שבימים האחרונים הצליב, לפי דרישת משרד התיירות ומשרד האוצר, את הרשימות של השוהים בבתי המלון שהועברו על ידי משרד התיירות עם ההצהרות שהתקבלו במערכת הייעודית שהקימו בביטוח הלאומי.
נזכיר כי הסיבה לעיכוב נעוצה במחדל ניהולי ותפקודי של משרדי הממשלה שלמעשה לא ידעו איפה נמצאים כל המפונים. כך לא יכלו לדעת למי מהמבקשים אכן מגיע התשלום, שמסתכם ב־18 אלף שקל בחודש למשפחה עם שני ילדים - החל מהרגע שפונו. אחרי שהתברר שיש בלאגן גדול ברשימות לקח זמן רב עד שהצליחו לגבש את בסיס הנתונים שיאפשר את העברת הכספים.
לפי הביטוח הלאומי, נמצא שכ־11 אלף מפונים היו ברשימות של בתי המלון ובמקביל הצהירו שלא היו. לאחר הניתוח של הנתונים נמצא שכ־6,200 מתוכם נכחו בבתי המלון לתקופה חלקית ויהיו זכאים על הזמן שבו לא שהו במלון, ועבור כ־1,700 מתוכם ההצהרות תאמו לעדכון המלונות על שהייה חלקית והתשלום יועבר להם עבור הזמן שבו שהו מחוץ למלונות.