אחרי שמינהלת הליגות בכדורגל אישרה שלשום את חזרתה של ליגת העל בשבת הקרובה, הושגה אתמול פשרה שמקובלת גם על המתנגדים ופתיחת הליגה נדחתה בשבוע.
1 צפייה בגלריה
yk13686711
yk13686711
(חוזר בשבת הקרובה. מסאי דגו | צילום: עוז מועלם)
דירקטוריון המינהלת אישר את הצעתו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר, כך שמחזור המשחקים הקרוב בליגת העל יידחה בשבוע, ובשבת ייערך רק משחק אחד - מפגש השלמה ממחזור הפתיחה בין מכבי חיפה להפועל פ"ת.
בית"ר ירושלים, מ.ס אשדוד, בני־סכנין והפועל חדרה, שהתנגדו לחזרת הליגה בשבת הקרובה ואף עתרו לבית הדין העליון של ההתאחדות, הסכימו להצעת הפשרה של זוהר ובישיבת הדירקטוריון היא גם אושרה באופן רשמי. ארבע הקבוצות טענו בעתירה כי הן לא יוכלו להיערך בצורה ראויה לחזרת הליגה ודרשו לקבל דחייה של חודש.
הפועל באר־שבע. סגנית האלופה הודיעה אתמול כי הגיעה להבנות עם כריסטופר פטרסון על התרת חוזהו. הקשר השוודי, שחתם בקיץ על חוזה לשלוש שנים, הוא הזר השני שעוזב את הקבוצה מאז שפרצה מלחמת חרבות ברזל, אחרי שהחלוץ הפולני פטריק קלימלה התיר את חוזהו לפני שלושה שבועות וחתם בשלאסק ורוצלאב. פטרסון (28) עוזב אחרי עשר הופעות בכל המסגרות, שבמהלכן לא הצליח להבקיע או לבשל. (שי מוגילבסקי)

גם הצעירה הפסידה בקוסובו

הנבחרת הצעירה, שנעצרה באליפות אירופה האחרונה רק בחצי הגמר, לא תשתתף קרוב לוודאי ביורו הבא לאחר שספגה הפסד שלישי בשלושת המשחקים שקיימה במוקדמות. אחרי ההפסדים בבולגריה ובפולין נוצחה אתמול הנבחרת של גיא לוזון גם בקוסובו – 3:1. בלרון קרסניצ'י כבש צמד מהיר בדקות 6 ו־10, סתיו נחמני (23) צימצם מבישול נהדר של גיא דזנט ו־וטון טושה (79) סגר עניין.
נבחרת הנוער של אופיר חיים נפרדה בקרואטיה מהמארחת ב־0:0 וסיימה במקום הראשון בבית אחרי שכבר הבטיחה את הכרטיס לשלב העילית של מוקדמות היורו.

בלי בושה: ג'אבר שוב שיחק במדי פלסטין

חמישה ימים לאחר שחולל סערה בכדורגל הישראלי, עטאא ג'אבר – להזכירכם, לשעבר קפטן הנבחרת הצעירה של ישראל – שוב פתח ללא בושה בהרכב נבחרת פלסטין שהפסידה 1:0 לאוסטרליה במוקדמות מונדיאל 2026. מדובר במשחק ביתי של הפלסטינים, שהועבר לכוויית בגלל המלחמה. עלאא אלדין חסן מבני־סכנין ישב על הספסל. בין הקורות פתח ראמי חמאדה, אקס סכנין.
היציעים היו עמוסים בדגלי פלסטין ובשלטי "תשוחרר עזה". ג'אבר עמד בהמנון נבחרת פלסטין עם כאפייה ובדקת הדומייה שנערכה להרוגים בעזה, ואפילו לחץ את ידו של ג'יבריל רג'וב, יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית.
כזכור, שלשום הגיש שר הספורט, מיקי זוהר, בקשה למשרד הפנים לשלול את אזרחותו הישראלית של ג'אבר.

הפגנה לפני המשחק של חולון

הפועל חולון תתארח הערב (21.30) בספרד אצל בראוגן למשחק השלישי בליגת האלופות אחרי שני ניצחונות. לפני ההתמודדות התקיימה במקום הפגנה פרו־פלסטינית שקראה להדיח את הקבוצות הישראליות מהמפעל.
הפועל ת"א (מאזן 2:4), שסופרת שני הפסדים רצופים ביורוקאפ, "תארח" הערב (20.00) בבלגרד את חובנטוד בדאלונה (4:3). האדומים החליפו ביתיות עם בשיקטאש ויארחו את הטורקים בשבוע הבא בבלגרד. בנוסף, סוכם שמשחקי החוץ של הפועל חולון והפועל ירושלים נגד בורסאספור וגלאטסראיי בהתאמה יתקיימו בבוסניה ללא קהל. (אפרת עמורבן, סתיו איפרגן)
כדורעף גברים. מחזור 1: מכבי ת"א - כפר־סבא 0:3, מטה אשר/עכו - קריית־אתא 0:3, הוד־השרון - מכבי אשדוד 1:3, מ.ס עילבון - הפועל המעפיל 2:3. (ספי פסטרנק)