התערוכה "שנות השישים הארוכות" של האמן אורי ליפשיץ, שמת ב־2011, כוללת ציורים, רישומים, תחריטים ופסלים המספרים את סיפור התגבשותו כאמן ומגוללת את מהלך עבודתו בשנים שבהן הפנה עורף למופשט לטובת ציור אקספרסיבי פיגורטיבי של חוויות אישיות ודמויות חברתיות. התערוכה מציגה את התמקמותו בחזית סצנת האמנות הישראלית בשנות השישים. במהלך שנים אלה הוא פעל בתוך המרחב הפוליטי והחברתי, והאמנות שימשה לו כלי לעיסוק ביקורתי.
1 צפייה בגלריה
yk13694788
yk13694788
(מהתערוכה של אורי ליפשיץ | צילום: ליאת אלבלינג)
התערוכה מוצגת בבניין אורי ליפשיץ בתל־אביב, ששימש את ליפשיץ כסטודיו במהלך חייו, ויותר מעשור לאחר מותו שופץ ונפתח לציבור הרחב, לתצוגות, ארכיון ומחקר על יצירתו, וכן לתערוכות מתחלפות של אמנים אחרים.
בניין אורי ליפשיץ, אברבנאל 2, תל־אביב, ששי־שבת 11.00־14.00
אגם וחברים
מוזיאון אגם בראשון־לציון פותח את שעריו מחדש ומזמין את הקהל לביקור חווייתי במרחב מוגן. לצד אוסף הקבע של יצירות אגם, המבקרים מוזמנים לתערוכה החדשה "מוטל בספק", העוסקת בתפיסת המציאות דרך נקודות מבט שונות, ומשתתפים בה אמנים ישראלים עכשוויים כמו רוני בן פורת, קרן גלר, נטע מוזס ורוני גינוסר, קבוצת "מלחמאמי תאורה לעד" (אסף כהן, יונתן דהן, יוסף משיח, שי דרור), נעמה רוט ואבינועם שטרנהיים.
מחלקת החינוך של המוזיאון מציעה מגוון פעילויות לכל המשפחה, סדנאות יצירה קינטיות לילדים, סיורי אמנות בתערוכות, המותאמות לגילים שונים, הדרכות לקבוצות ועוד. למפוני הדרום והצפון כניסה חינם וסדנאות ללא תשלום בהרשמה מראש באתר: yama.co.il.
מוזיאון אגם, מיש"ר 1, ראשון לציון, שני־שבת 10:00־14:30