117 אלף הלוואות נדחו בבנקים מאז פרוץ המלחמה ובמהלך כל חודש אוקטובר, רובן, כ־75 אלף, למשקי בית בתחום המשכנתאות והאשראי הצרכני.
בסך הכל נדחו הלוואות בהיקף של 2.7 מיליארד שקל, מרביתן במגזר העסקי, שהתחלקו כך: עסקים גדולים דחו הלוואות בהיקף של 791 מיליון שקל, עסקים זעירים דחו 569 מיליון שקל, הלוואות לדיור נדחו בהיקף של 457 מיליון שקל, עסקים קטנים דחו 434 מיליון שקל, עסקים בינוניים דחו 247 מיליון שקל ובמגזר הפרטי דחו 140 מיליון שקל. רוב ההלוואות נדחו רק עד ל־3 חודשים. 32% מהלוואות הדיור נדחו עד 6 חודשים ו־12% נדחו ליותר מחצי שנה.
מנתונים ראשוניים שהתקבלו במהלך חודש נובמבר עולה כי כשליש מההלוואות שנדחו ממועד כניסת מתווה בנק ישראל לתוקף, משתייכות לאוכלוסיית "המעגל ראשון" שנפגעה באופן ישיר מנזקי המלחמה.
בבנק ישראל ציינו אתמול כי מאז פרוץ המלחמה, הבנקים וחברות כרטיסי האשראי נקטו בצעדי סיוע ללקוחותיהם, בין השאר בנושא דחיית תשלומי הלוואות. בנוסף, פעל הפיקוח על הבנקים כדי לגבש מתווה רוחבי להקלה על נטל האשראי והעמלות למשקי הבית ולעסקים, שאומץ על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. המתווה פורסם תחילה ב־15 באוקטובר אך מאז הורחב גם לתושבי יישובי הצפון.
המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי: "מאז פרסום מתווה הדחיות ראינו עניין רב בקרב הלקוחות וניכר כי הצעד מסייע לאלו שצריכים זאת לצלוח תקופה מאתגרת זו".