נבחרת ישראל כבר עמדה בעבר בפני הגרלות, אבל זו של היום (13.00) תהיה אחת הקריטיות שבהן, וההפכפכה ביותר: כדי להגיע לגמר פלייאוף היורו ולהתחרות על כרטיס לאליפות אירופה היא יכולה לפגוש רק אחת משתיים – נבחרת שגדולה עלינו בכל היבט, או יריבה שניתן להתמודד איתה בהצלחה.
וכדי לסבך עוד קצת את העניינים: ישראל תארח את המשחק הזה ב־21 במארס, אבל איש לא יכול לומר בוודאות אם זה יקרה בארץ.
שלוש נבחרות נמצאות בהגרלה של פלייאוף דרג 2 – פינלנד, אוקראינה ואיסלנד, ואחת מהן תישלח לסגור את הפלייאוף של דרג 1. ישראל בכל מקרה לא תוכל לקבל את פינלנד, ויש רק שתי אפשרויות: אם פינלנד או אוקראינה יוגרלו לעבור לדרג החזק יותר, ישראל תשחק בחצי הגמר מול איסלנד; אם זו תהיה איסלנד, האתגר הענק שיחכה יהיה בדמות אוקראינה.
האוקראינים עברו קמפיין שלם מחוץ לבית בגלל המלחמה עם רוסיה, ואירחו את המשחקים שלהם בגרמניה, פולין וצ'כיה. זה לא הפריע להם לעבור מסלול מרשים באחד הבתים הקשים ביותר, עם אלופת אירופה איטליה וסגניתה אנגליה, ועם תוצאות תיקו בשני משחקי "הבית" מולן. הסגל נוצץ וחזק ביותר, עם סופרסטארים כמו ארטם דובביק שהוביל את ג'ירונה למקום הראשון בספרד, מיכאילו מודריק מצ'לסי ואלכסנדר זינצ'נקו מארסנל.
איסלנד חוותה קריסה אחרי שעבר השיא של דור הזהב שהגיע למונדיאל וליורו, ועדיין, שני המשחקים מולה בליגת האומות בשנה שעברה הסתיימו ב־2:2. אין שם הרבה כישרון וטכניקה, אבל יש שחקנים מליגות בכירות וחוסן פיזי אדיר. ניצחון יעלה את ישראל לגמר מול המנצחת בין בוסניה לפינלנד או אוקראינה (המארחת תיקבע בהגרלה).
סלטיק. אלופת סקוטלנד נקנסה ב־20 אלף יורו בשל הנפת דגלי פלסטין ביציעים במשחק ליגת האלופות מול אתלטיקו מדריד.